“What a location and team!”
Anmeldelse af Kadeau

Kadeau
Prisklasse: 62 US$ - 150 US$
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt 30. maj 2022 fra mobile enheder

Dejlig og god mad på højt niveau, leveret af et stort ungt og engageret kokketeam.
Dejlig menu med mange dejlige smagsnuancer og godt valg af lokale og egne produceret råvare.
Generelt god og venlig betjening, dog med enkelt eller to swipser, så ikke må leveres på 1* Michelin restaurant
Location er direkte i vandkanten og sammenholdt med det åbne køkken og spiserummet, fåes det nok ikke meget bedre.

Dato for besøg: maj 2022
Tak, Mads5492

Anmeldt 7. oktober 2021 fra mobile enheder

Lokal urtehave, naturen omkring stedet, havet og fermentering er nøgleordene hos Kadeau Bornholm. Hvilken nærhed i retterne, betjening og vinene. Fra tid til anden dumper man ned i de her ekstravagante steder i ens liv. Dette her var en af dem. Hvis man kunne tage "min forståelse af råvarer og sammensætning" og drysse Michelin ud over det, så besøg Kadeau.
Men en fantastisk aften. Maden er helt i top. Skøn betjening. Mageløse vine.

Dato for besøg: oktober 2021
2  Tak, DenTatoveredeKok
Anmeldt 22. juli 2021 fra mobile enheder

Netop hjemkommet fra en fremragende middag på Kadeau Bornholm. Er virkelig en fornøjelse når madkundskab og lokale råvarer går op i en højere enhed. Vi fik 4 delikate snacks og derefter 13 serveringer. Dertil en vinmenu og en juicenenu til chaufføren og junior. Alt serveret knivskarpt og med masser af velsmag. Skaldyr og sprøde urter, kold og varmrøget laks, palthäst og havgus samt glødbagte skalotteløg m roser og fyrretræ står tilbage som mine favoritter. Den vedhængende vinmenu sad lige i skabet, hvorimod et par af juicene var lidt vage i forhold til maden. Betjeningen i top som forventet. Udsigten excepsionel. Stor anbefaling herfra.

4  Tak, MadBeer
Anmeldt 18. juli 2021 fra mobile enheder

Jeg var i går derude til det som skulle sige Vau for mig.det startede rigtigt godt jeg fik en fantastisk juice menu til maden de første 3/4 af aftenen var tjeneren nærværende ,dog når vinene skulle beskrives var det som om han læste op af en bog og temmelig utydelig.så faldt standarten noget glemte at fylde vand på .de to kød retter var noget fra standarden det kylling kød jeg fik kunne ikke tygges og blev sendt ud uden at tjeneren bemærkede det ,kødet var velsmagende dog med rigelige sener ikke lige standarden var bordet enig i. Til prisen må jeg sige noget fra hvad jeg havde forventet.
Men flot sted og det var så det.

Tak, 965carlp
Anmeldt 20. juni 2021

Det er godt set at placere en restaurant midt i Sydbornholms hvide sand omgivet af frodige hybenroser og med en overdådig udsigt over havet. Allerede her vinder Kadeau de første point hos sine forventningsfulde gæster.

Og ja, forventningerne er naturligvis helt i top, når man sætter sig til bords på øens eneste Michelinrestaurant og hurtigt kan regne ud, at aftenen kommer til at stå i 6.340 kr. for to personer. Det SKAL simpelt hen være perfekt på det niveau.

“Vi dyrker, plukker, gemmer, serverer og elsker Bornholm,” bekendtgør Kadeau i materialet, som gæsterne får med hjem bagefter. Og skaber kunst for øjne og smagsløg, kunne man tilføje.

Denne varme juniaften blev vi forkælet med 17 små, billedskønne smagsoplevelser, som fuldt ud lever op til både Michelin-standard, den velvoksne pris og de høje forventninger. Maden er intet mindre end fantastisk, og det er jo langt hen ad vejen det, vi kommer efter, når vi på 4 timer fyrer en sum af, der kunne have skaffet os en uge på Kreta.

Jeg skal sent glemme de rå sardiner med friskost og blåbær - blød umami i hele mundhulen. Ærter og kaviar, hvor man gudhjælpemig havde pillet det yderste lag af de små ærter, så kun sødme og blødhed var tilbage, parret med de salte fiskeæg. Samme trick havde man brugt med solbærrene - den yderste bitre skal var fjernet, så de forfrosne bær lå blottede og skuttede sig i den lækre gedefløde.

Glaskålen med tynde skiver modne og grønne jordbær, overhældt med en vanedannende sirup, var også mindeværdig. Især minder den smukke, enkle ret om, hvor langt en opfindsom og omhyggelig omgang med ydmyge råvarer rækker. Stor, stor ros til Kadeaus ildsjæle i det åbne køkken.

Vi havde bestilt 1 vinmenu (1.250 kr.) og 1 saftmenu (900 kr.) til maden (2 x 1.950 kr.) og flottede os derudover med hver en Sømarken Spritz med rabarber og hybenrose (2 x 145 kr.) til de 4 startere. Sammenregnet bliver det som sagt til temmelig mange penge, og så regner man jo med, at de storsmilende værter vil kvittere med tilsvarende generøsitet.

Men her halter det på Kadeau. De første tre meget syrerige hvidvine var ikke særligt spændende, det samme gjaldt saftmenuens tre første glas. Herefter øgedes kvaliteten heldigvis. Det gjorde kvantiteten til gengæld ikke. Der blev kun skænket et meget lille halvt glas til hver, og denne beskedne mængde skulle hver gang række til to serveringer. Det er simpelt hen for fedtet, venner.

Også mængden af mad er i den nærige ende. Vi var ganske enkelt småsultne, da vi forlod Kadeau denne aften. Hvorfor ofrer man ikke lidt friskbagt brød eller andet med substans, der kan supplere de forfinende retter?

Tre andre faktorer trækker ned i det samlede regnskab, så karakteren beklageligvis kun når op på 4 pæne stjerner trods den forrygende madoplevelse.

Temperaturen. Der var simpelt hen så varmt i restauranten, at en af os blev utilpas. Og samtlige gæster måtte ud og trække luft mellem retterne. Vi har tilsvarende hørt fra venner, der tidligere har besøgt Kadeau, at de har siddet og småfrosset på kolde dage. I må simpelt hen investere i et klimaanlæg, venner.

Akustikken. Når den lidt påtrængende jazzmusik er skruet mest op, og gæsterne har det sjovest, er det umuligt at få ørenlyd. Jeg måtte konstant bede min ledsager gentage, hvad hun netop havde sagt. Også her er der plads til forbedringer.

Sproget. Ved du, hvad eksempelvis højreb og ramsløg hedder på engelsk? Det gør vi ikke, og det gjorde den ene af de udenlandske tjenere heller ikke. Så det blev til ‘roastbeef’ og ‘herbs’. Ikke særligt tilfredsstillende, når man jo netop kommer for at sætte smagsløgene fri og bagefter drøfte, hvad der skete i munden. Sprogforbistringen i en global tidsalder er et velkendt fænomen, og netop på Michelin-niveau med de mange komplicerede ingredienser bliver gæsten uværgerligt taberen.

Men som sagt: Smagsoplevelserne og omgivelserne er eminente på Kadeau. Vi vil uden tøven anbefale eventyrlystne foodies og lækkermunde at slå sparegrisen i stykker og få en på opleveren på det stolte bornholmske gastroflagskib i det fine, hvide sand.

1  Tak, Christian M

Rejsende, der kiggede på Kadeau, kiggede også på

Har du været i Kadeau? Fortæl om dine oplevelser!