Gode udstillinger

Museet er arkitektonisk meget flot og udnytter de gamle bunkere på en fed måde. God brug af... læs mere

Anmeldt for 4 dage siden
finnifer7
København, Danmark
fra mobile enheder
Super spændende

Super spændende museum. Husk høretelefoner da man får udleveret en dims så man kan gå rundt uden at... læs mere

Anmeldt for 4 dage siden
423twanm
Virum, Danmark

Anmeldt d. 2. juli 2020 fra mobile enheder

Det var mit andet besøg på Tirpitz museet, og det var også en god oplevelse. Der var dog mange mennesker (sommerrabatten?), og der kunne godt være lidt mere kontrol af netop menneskemængden (det er ikke alle turister, der formår at holde afstand, desværre). Når man køber billet online, er der et bestemt antal billetter pr time, men man bruger alligevel 2 timer+ på museet. Derudover kan man godt holde lidt bedre opsyn med afstanden. Derfor en stjerne mindre.

Udstillingen er god, selve “beton” udstillingen er lidt forvirrende, for hvor skal man starte og er der en rækkefølge? Det var ikke alle udstillinger, der var vores smag, men hey, man kan ikke tilfredsstille alle, og man kan jo selv vælge. Selve studio delen og det grafisk er super godt. Husk at tage dine hørebøffer med :) bunkeren var super oplevelse. Prisen god i forhold til indhold, og derudover var vi heldige med sommerrabatten.

1  Tak, Annesrejser
Anmeldt d. 30. juni 2020 fra mobile enheder

Et meget spændende museum, som er et “must” at besøge. Der er mange spændende historier og oplysninger om en slem periode i vores historie fortalt på en god audio/visuel og sober måde.

1  Tak, _jesrlarsen
Anmeldt d. 28. juni 2020

En meget seværdig oplevelse var det at besøge Tirpitz bunkeren - et oplevelsescenter af stort format, som på en meget æstetisk måde med den gamle bunker og de smukke arkitektoniske tilbygninger, fortæller os og kommende generationer om de fem forfærdelig krigsår, med Nazitysklands formåen.

1  Tak, Steen0502
Anmeldt d. 26. juni 2020 fra mobile enheder

God oplevelse med familien hvor alle lærte noget om krig og det lokale. 2 timer kan hurtig bruges for alle

1  Tak, Bovien
Anmeldt d. 16. juni 2020 fra mobile enheder

Var på tur i Esbjerg området. Så Tirpitz i flot sommervejr. 25 grader. Tirsdag. 16 juni.
Museet er bygget ind i det omkring liggende terræn. Det består af arkitekten Bjarke Engels
flot designede museum og en kæmpe tysker bunker. Bliver guided rundt og fornemmer stemningen omkring at arbejde og bo i en bunker. Det farlige arbejde med miner. 1 million i 1944. Det moderne museum indeholder og en stor flot ravsamling og fortæller om det baske liv som fisker.
Hilsen. A &. N

1  Tak, 703nielsr