Havde et weekendophold med "lille pakke" fredag og "store pakke" lørdag - og ud fra vores oplevelse skulle man næsten tro, at vi havde været 2 forskellige steder.
Fredag ankomst - ligger næsten på toppen af en gammel "istids-ås" med meget smuk udsigt over hele landskabet. Velkomsten var meget varm og vores rum en god størrelse (vi var 3 personer) - "kuriren" hed rummet.
Aftensmaden var super lækker med gode vine til - jeg kunne dog godt ønske mig en fortælling om vinene, da man promoverer sig som vinsted med et stort udvalg. Specielt en ret med confiteret and med en super lækker spansk vin til var til 5 stjerner.
Overnatning var helt OK med gode senge - et par missere med fund af 2 lange sorte hår på badeværelset trak ned (men når nu mad og vin var perfekt, kunne man så godt leve med det) - det samme gjorde den manglende belysning til rummet også (der er mørkt på landet i oktober i regnvejr) - igen aftenen havde ellers været god, så man havde nok kunne se bort fra dette....
Morgenmaden er super lækker med nybagte boller og små lækre retter - vi var stadig på 5 stjerner på dette tidspunkt :-)
Lørdag aften til gengæld - hvilken helstøbt katastrofe!!
Vi havde booket bord til 1830 (med en datter på 12, vil man helst ikke spise meget senere) - blev placeret ved vort bord og så skete der ellers intet i 45 min!! Vi fik et glas vin til forretten allerede da vi satte os - efter 45 minutters ventetid kan man ikke "spytte længere" i samme glas.....
Vi så nok lidt utålmodige ud og tjeneren kunne oplyse, at grundet vinsmagning trak det "lidt" ud - ja det havde vi fanget!!!
Så meget mere, var glæden da første ret kom på bordet ca. 50 minutter efter vi satte os - jomfruhummere og kammusling.... Og herfra startede vores aften - på den uheldige måde.... Jomfruhummere var ikke friske (fik vi at vide) - frosne og tilberedte (det kan i sig selv være helt OK), men jomfruhummerne var fuldstændig sønderkogt og nærmest en grød.... Prøvede at pille dem, men kødet var helt moset og ødelagt. Vi fik tjeneren hen og viste retten frem - svaret var "altså det kan være meget svært, at lave jomfruhummere - det gjorde hvad de kunne"!! ØH HVAD!!! Ikke nogen undskyldning eller vil I have en ny ret eller noget som helst..... Hvilken arrogance!!
Videre til ret nr 2 - en slags rullepølse med vildsvin.... Det lyder jo ellers lækkert - det havde det som nok også været, hvis ikke at 2 af 3 ved bordet fik benstykker i vores mad!!!
Ret nr. 3 - hovedretten "hjortefilet med hasselback kartofler mm" - Det måtte blive godt efter 2 missere..... Men nej - vi fik alle 3 et stykke kød, der var så sejt, at man næsten mistede en tand ved at slide det i stykker (det så ellers perfekt ud) - til gengæld var tilbehøret med kartoflen i centrum, helt uspiselig med en 1/2 cm sej skal. Iøvrigt var der intet på hovedretten der smagte af noget som helst :-(
Mellem hovedretten og ostetallerken fik vi en ganerenser - eller som den haste indbragte "tjener", der ellers arbejdede som havemand på stedet sagde, da han kastede det på bordet - her kommer jeres dessert!!! Han blev hurtig rettet af den rigtige tjener, som så også sørgede for, at vores midlertidige ven, hentede en ske (det gjorde han ved, at røre ved samtlige skeer og smed dem på alles borde (ikke kun vort) - ikke det smarteste i covid-19 tider!!! Iøvrigt fik vores datter ikke en ganerenser - "den er lavet på gin" var svaret..... OK - jamen så er det da fint, at hun slet ikke får et alternativ!!!
Vi havde bedt om et alternativ til ostetallerkenen, da vi ikke spiser ost - det fik vi så.... Et par skiver pølse og nogle andre stykker kød.... Vi ved stadig ikke hvad vi spiste, da intet blev præsenteret.......
Sidste ret, var en lækker dessert, som var det absolutte højdepunkt på hele aftenen - men der var vores humør efterhånden ødelagt.
På dette højt profilerede vinsted, var eneste kommentar til vinmenuen følgende kommentar, der kom til desservinen "her får I lidt dessertvin!!!" - det er sgu en ommer....
Da vi skuffet kørte hjem søndag formiddag - iøvrigt efter en igen rigtig god morgenmad, skrev min kone en mail til stedet...... Følgende blev svaret: Vi har gjort det så godt vi kan og vi skulle nærmest være taknemmelige for, at man havde reddet aftenen ved at havemanden trådte til og hjalp!!! Det er simpelthen det mest sølle svar jeg nogensinde har modtaget fra en servicevirksomhed, der i den grad har misset så voldsomt...... Deres samlede kompensation for den mildest talt ringe oplevelse og for de over 10.000 sek vi betalte for 3 personer for et weekendophold var, at PilleHill generøst ville refundere 100 sek for den velkomstdrink vores datter på 12 selvfølgelig ikke kunne få!!!
Vi havde ønsket, at hele opholdet var som fredagen - så var vi helt sikkert kommet tilbage...... Nu vil vi istedet gøre brug af de mange andre steder i regioner, der ved mange tidligere tilfælde fuldt ud har levet op til de skabte forventninger.
Men den hånfulde tilbagemelding og jeres grinagtige kompensation, har I sørget for, at vi udbreder alle vi kender om jeres tilgang til servicefaget - PilleHill.... Det er en ommer!!!