Interessant

Hjem, som er omdannet til museum uden, at det virker som hjem. Mange gode billeder og især filmen... læs mere

Anmeldt for 5 dage siden
vibekeROlsen
Smørum, Danmark
fra mobile enheder
Dette er et helt specielt sted og det kan mærkes

Det er altid interessant at se kunstnerens hjem og den udsigt han kunne male mod slutningen af... læs mere

Carsten M
Ballerup, Danmark

Anmeldt d. 21. juni 2020 fra mobile enheder

Akruelt koncentrerer musæet sig om Gården Bognemark og Oluf Høsts kærlighed hertil
Filmen om Oluf Høst kan STÆKT anbefales ... den vises non stop på 1.sal. Bornholm kunstmuseum viser flere sider at Oluf Høst.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, vibeke puggaard P
Anmeldt d. 24. oktober 2019

Museet for maleren Oluf Høst ligger i huset og haven, hvor han boede og arbejdede. Det er en helt særlig oplevelse at gå i de samme stuer som han gik i, og at se de samme udsigter gennem vinduerne, som kan ses på malerierne på væggene. En vaskeægte bornholmsk perle, som mange flere burde besøge.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, Skjernaa1
Anmeldt d. 21. oktober 2019

Høst museet er simpelthen en lille perle med relativt få, men fine billeder. Museets overskuelige størrelse betyder, at man har tid til at fordybe sig i billederne og til at nyde stedets atmosfære. I et af rummene er der nogle kunstbøger og man kan også købe en kop kaffe og et stykke chokolade. Det var meget stemningsfyldt at sidde i det tidligere kunstnerhjem og se på billederne og på udsigten ud over røgeriet og det bagvedliggende hav, mens man drak sin kaffe.
Også en rigtig fin have.
Super god betjening i butikken, og bedst af alt var dog, at man som bruger af en manuel kørestol relativt let kunne komme ind af havedæren, hvor der bare var nogle få lave trin der let kunne forceres.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, Anette E
Anmeldt d. 2. september 2019

At se Oluf Høst museet må være et must ved første tur til Bornholm. Der vises en fremragende film om ham. Der er desuden en lille samling malerier af hans kone - Hedvig Wiedemann Høst. Selve museet rummer mange af hans kendte billeder.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, GAage
Anmeldt d. 1. juli 2019

Efter et spændende besøg fredag, kom jeg tilbage lørdag for at købe nogle billeder, som jeg rigtig gerne ville have med hjem. Vi kom 10 minutter før lukketid, men kunne ikke få lov at købe billederne, da kassen var talt op. Øv ingen ferie minder med hjem til min væg.

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, Lotte Mark H