Mønsted-Kalkgruben
Book på forhånd
Hvorfor skal du booke på Tripadvisor?
  • Højdepunkter for turen og hele turplanen
  • Let online reservation
  • Laveste garanterede pris

Google
Sådan kan du opleve Mønsted-Kalkgruben
fra 53,72 $
Anmeldt d. 12. juni 2020

Fantastisk spændende sted med oplevelser til flere timer.
Hvis du vil se og læse det hele, så afsæt mindst et par timer - og se multimedieshowet inde i grotterne.

Hvis du vil tage billeder inde i grotterne, så tag et stativ med.
Lyset er noget af en udfordring.

Tag en trøje/jakke med. Der er 8 grader inde i minen året rundt.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, John J
Anmeldt d. 7. juni 2020 fra mobile enheder

Super oplevelse. Skønt sted med en spændende tur i gruberne, skønne naturomgivelser, museum og lille café. Masser af bænke at nyde medbragt mad.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, 801camillav
Anmeldt d. 20. oktober 2019 fra mobile enheder

Hyggeligt og sjovt på en kedelig søndag. God café tilknyttet og god stemning og historie. Gode omgivelser og hyggelig stemning.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, tildefs
Anmeldt d. 18. oktober 2019

PÅ vores tur til Viborg kørte vi ud til Mønsted Kalkgruben. Vi havde ikke været der før og anede ikke hvad vi skulle ud at se. Men det blev en stor positiv oplevelse. Der var mange biler. Nok p.g.a.efterårsferien. Fra starten af oplevede vi ordenlige forhold, hvor alt var sat i system. Vi købte billetter. Og det var bestemt ikke galt. Derefter vandrede vi den smukke tur til indgangen af gruben. Og det der så kom var bare en mega overraskelse i størrelse. De kæmpe store grotter. Og i tidens anledning udsmykket til Halloween. Det blev en spændende gåtur til bl.a. ostelageret og til filmen om gruben, som man ser under fantastiske forhold inklusiv lyden.
Vi sluttede af i kalkværket. Og på vejen tilbage til Silkeborg, var vi overvældet over Mønsted Gruben og den oplevelse, den havde givet os. Værd at Se!

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, Torben G
Anmeldt d. 23. september 2019 fra mobile enheder

Vi kom kl 10 og gik ned til indgangen. Hvis man er dårligt gående, skal man nok komme i den del af året hvor toget kører hele vejen ned og ind i gruberne. Der er dog særdeles fine forhold for kørestolsbrugere. Vi snakkede om, at det må have været ualmindelig hårdt arbejde i gamle dage uden elektrisk lys.
Et særdeles spændende besøg.

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, OleK813