Mønsted-Kalkgruben
Åben i dag: 10.00 - 16.00
Book på forhånd
Hvorfor skal du booke på Tripadvisor?
  • Højdepunkter for turen og hele turplanen
  • Let online reservation
  • Laveste garanterede pris

Google
Sådan kan du opleve Mønsted-Kalkgruben
fra 53,64 $
Anmeldt d. 16. april 2019 fra mobile enheder

Flot renoverede bygninger. Spændende tur rundt i kalkminen. HUSK en god kraftig lommelygte. Gennemtænkt i forhold til handicappedes adgangsmuligheder.

Dato for oplevelse: april 2019
Tak, Ina S
Anmeldt d. 18. februar 2019

Mønsted Kalkguber er et utroligt spændende sted. Vi var en tur gennem nogle af de ialt 60 km lange gange, hvor de 16.000 flagermus var gået i dvale. Bagefter så vi fabrikken, hvor man havde forarbejdet kalken. Spændende sted og spændende industrihistorie.

Dato for oplevelse: februar 2019
Tak, Jørn M
Anmeldt d. 11. december 2018 fra mobile enheder

Vi har besøgt stedet flere fange, og hver gang har vi fået nye spændende oplevelser. Vor datter blev viet i gruberne, vi har været til koncert, familietur med både børn og venner. Man bliver altid mødt med smil og hjælpsomhed. Det er absolut et besøg værd

Dato for oplevelse: september 2018
Tak, Henny N
Anmeldt d. 15. oktober 2018 fra mobile enheder

Interessant at besøge gruberne. Området er meget velholdt og renoveret.
Vi var i forbindelse med efterårsferien og det skulle være spøgelsesagtig, men den effekt var der ikke meget i, desværre.

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, 236michaelh
Anmeldt d. 13. september 2018

Mønsted Kalkgruber er en spændende og dejlig oplevelse. Smuk natur med stier. Langs stierne er der opstillet bord-/bænkesæt, så man kan sidde og nyde området.Spændende oplevelse at se gruberne og kalkværkets historie. Spændende fortællinger om området m.m. i Kalkværket, multimedieshow i gruberne, samt historie i museet ved indgangen. Også interessant at læse om flagermusene og ostelageret. HUSK! at tage en trøje med, da der året rundt er 8 grader og høj luftfugtighed

Dato for oplevelse: september 2018
1  Tak, 245hannes