Medicinhaverne i Tranekær
Et sjovt indslag på ferien

Et besøg i medicinhaverne er et sjovt indslag på ferien. Det er fascinerende at gå rundt i de... læs mere

melittaa2014
Kalvehave, Danmark
Et besøg værd.

Anmeldt d. 2. juli 2020
clauss850

Anmeldt d. 2. juli 2020

Det var en meget smuk tur gennem haverne. Alle planter er fint beskrevet og vores viden blev tjekket og udvidet. Der var fyldt med skønne dufte og alt var velplejet. Absolut et besøg værd.

Tak, clauss850
Anmeldt d. 19. juni 2020 fra mobile enheder

Det er ren fornøjelse at besøge Medicinhaverne, så smukt anlagt og vedligeholdt af frivillige pensionister

Tak, Birte L
Anmeldt d. 2. juni 2020 fra mobile enheder

Få ny viden, eller genopfrisk, hvordan planter og træer man selv har i haven kan påvirke vores krop.
Flot parkanlæg med inspirerende haver.

Tak, JanMatthiesen
Anmeldt d. 28. maj 2020 fra mobile enheder

Meget smuk anlagt have med gode beskrivelser af planter og træer. Beskrivelser som fortæller hvad de tidligere især er blevet brugt til og hvad de evt. stadig bruges til i medicinsk øjemed.
Især beskrivelserne af planterne i klosterhaven "Hildegard af Bingen" er både sjove og interessante.

Jeg blev klart oplyst af de mange beskrivelser, og så var området rigtig skønt at bevæge sig rundt i.

Haven vedligeholdes af frivillige og entreen koster 50kr./person.

Dato for oplevelse: maj 2020
Tak, Esmeralda R
Anmeldt d. 6. marts 2020 fra mobile enheder

Vi besøgte Medicinhaverne i dag under vort besøg i Tranekær. Der var ikke meget at se på denne årstid.

Dato for oplevelse: marts 2020
Tak, 748Rita