TripAdvisor
Tilføj
Indbakke
Søg
Anmeldt d. 20. oktober 2019

Fulde af forventninger om en anderledes weekend og spændende afrikansk mad, tog vi til Tranekær. Vi ankom 14.30 og blev af en smilende, ikke dansktalende, pige vist ind i en stue, hvor andre gæster drak kaffe. Vi blev ingenting budt, men pyt, vi havde jo god tid. Efter 45 minutter kom en stor flok mennesker igennem stuen, de havde allerede i juni booket 4 værelser telefonisk, men der var sket en fejl... på kontoret... så der var ingen værelser til dem. Vi sluttede os nu uopfordret til 2 par, der nu skulle have deres værelser! Det var første gang vi så værten, men han hilste ikke, tog dog imod vores printede deal. Vi fik tildelt det bagerste værelse, da ingen andre var rengjorte. Der var meget koldt og vi prøvede at skrue en vej på radiatoren, hvorefter vi gik tilbage for at få kaffe. Den blev serveret af samme smilende pige. Efter 40 min var radiatorerne stadig iskolde, så vi ville gå en tur. På vej ud krydser vi værten og nævner at der ikke er varme på. Ja, ja, tag det nu roligt, er svaret og idet vi går ud siger vi at det er værelse nr. 19, hvortil han hæver stemmen og siger “LUK DØREN” Vi er allerede her rystede over behandlingen. Tilbage fra gåturen er der stadig lige koldt. Vi har overtøj på og ligger under dynen, min kæreste går ned for at spørge om der kan komme varme på værelset. “Tag den med ro, gå tilbage på dit værelse, der er én der ser på det” er svaret fra værten der sidder i køkkenet. På vej tilbage hil værelset møder han en anden gæst og spørger om de har varme på værelset og denne gæst kommer med, for at se om vi kan gøre noget for at få varme på. Han kan heller ikke se eller gøre noget. Da det bliver tid til aftensmad, går jeg hen for at høre hvordan tingene går. Værten sidder stadig i køkkenet, men rejser sig straks, slår ud med armene og beder mig gå, “jeg vil ikke høre på dig, GÅ! Jeg siger GÅ! Du skal ikke forstyrre mig!” Vi går tilbage for at hente vores kuffert og så forstyrrer vi alligevel igen, da jeg kommer med nøglen. Han råber “Giv mig min nøgle” flår den ud af hånden på mig og Beder mig forsvinde. Har ikke oplevet så ubehagelig og truende adfær før. En virkelig rystende oplevelse. En lang og dyr tur for en kop kaffe og et stykke gulerodskage.

2  Tak, PiaB950
Anmeldt d. 12. oktober 2019 fra mobile enheder

Vi gik alle 5 på den afrikanske menu. Lækker forret lavet over samosa. En god hovedret der dog godt måtte have været mere spicy. Og lækker jordbæris til dessert. Vi sluttede af med er glas Rom og god snak med Job i baren.
Betjening i top - og på trods af fuldt hus et rimelig godt flow i serveringen. Vi kommer helt sikkert igen.

Tak, klaush922
Anmeldt d. 6. oktober 2019

Forventningerne var sat op til en anderledes restaurant oplevelse end normalt, dette efter at have set en tv udsendelse om stedet på DR1.
En anderledes oplevelse fik vi; der herskede kaos, arrogance fra værtens side og totalt inkompetence hvad angår køkken og gæstehåndtering.
Efter 2,5 timers venten med 2 henvendelser til værten, blev det hele for meget for værten og os som gæster. Med beskeden om, at bare kunne gå, rejste vi og forlod stedet efter indtagelse af forkert serverede forretter og 2 flaske vin. Ros skal der dog lyde til værten i køkkenet - vi skulle ikke betale for vores oplevelser.

1  Tak, Tranekear
Anmeldt d. 27. september 2019 fra mobile enheder

Efter at have set udsendelserne i tv var det med en vis spænding vi besøgte Tranekær Slotskro. Havde læst en del negativt, men disse blev gjort grundigt til skamme efter det første møde med værten. Han var både stor smilende og imødekommende, selv om han havde travlt.
Maden var rigtig god og velsmagende og der var en rigtig glad stemning blandt de mange gæster, specielt var der mange gæster der havde købt en deal og disse blev virkelig forkælet med mad og ikke mindst drikke i rigelige mængder.
Jeg ville gerne give dem 5 stjerner men ventetiden mellem retterne specielt på desserten blev for lang, men gav så anledning til smalltalk og til at nyde selskabet.
Stedet får mine varmeste anbefalinger og det er ikke utænkeligt vi kommer igen.
I flg. de overnattende gæster var værelserne både rene og pæne, hvilket også var indtrykket af restauranten.

Dato for ophold: september 2019
2  Tak, Fogh-Andersen
Anmeldt d. 17. september 2019

Har ikke andet end at sige mange mange tak. Virkelig en rigtig dejlig oplevelse.
Jeg vil anbefalde dette sted til alle mine venner, da jeg helt bestemt kommer igen -
det er der slet ikke nogen tvivl om.

Dato for ophold: august 2019
Tak, Rasmus B