Åben i dag: 00.00 - 23.59
Betagende

At se bøgen hvor vores nationalsang er skrevet af Oehlenschläger for mange år siden. Badestrand... læs mere

Anmeldt d. 23. august 2020

845lisem
Aalborg, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 28. juli 2019 fra mobile enheder

Denne lille ‘hemmelige’ attraktion er absolut et besøg værd. Ikke mange kender stedet, men du får her en naturoplevelse og en særlig forståelse for vores nationalsang, som blev til i disse omgivelser.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, 845lisem
Anmeldt d. 23. juli 2019 fra mobile enheder

Enormt smukt bøgetræ
Det er vidunderligt at opleve et så smukt gammelt træ, med så meget historie. Majestætisk og fredfyldt.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, 906katrineg
Anmeldt d. 2. juli 2019

Super dejlig sted med denne imponerende bøg som er blevet foreviget i vores nationalsang af Oehlenschläger. Bord og bænksæt og en dejlig strand at boltre sig på. For hele familien

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, 402lenej
Anmeldt d. 17. maj 2019

Kom forbi bøgen, da vi var ude og vandre på Øhavsstien. Et stort og smukt træ, kan godt forstå at dette træ er blevet brugt til sangen “Der er et yndigt land”

Dato for oplevelse: maj 2019
Tak, kurtogimfrederiksen
Anmeldt d. 15. august 2018 fra mobile enheder

Dette smukke gamle bøgetræ skal have inspireret Adam Oehlenschlæger til at skrive vores nationalsang Der er et yndigt land i 1819 med linjen ‘Brede bøge der spejler sig i salten sø’. Der er en udmærket strand nedenfor bøgetræet.

Dato for oplevelse: august 2018
1  Tak, Birte L