“Den ypperligste service”

Zum Schwarzen Kameel
nr. 157 af 4.736 Restauranter i Wien
Køkkener: Østrigsk
Velegnet til: Forretningsmøder, Lokalt køkken, Barhygge
Spisemuligheder: Morgenmad, Aftensmad, Efter lukketid, Frokost, Buffet, Levering, Udendørsservering, Reservationer, Takeaway
Kvarter: Indre by
Anmeldt 25. oktober 2016

Jeg besøgte Zum Schwarzen Kameel på en regnvejrs dag i marts efter søndagsgudstjeneste i Stephansdom. Jeg blev modtaget af en meget venlig tjener, der bød mig indenfor, hvor jeg blev mødt af de andre ansatte som alle hilste pænt. Jeg var den eneste gæst i caféen og jeg fik lov at kigge mig omkring, mens jeg fik fortalt om bygningen og stedets historie. Jeg tog plads i den tilstødende spisestue og fik serveret en intet mindre end fantastisk kop kaffe. Og så fik jeg ellers lov til at sidde så længe jeg ønskede. Tjeneren forblev usynlig, men han var på magisk vis tilstede, hver gang der var brug for ham.
Jeg tror ikke jeg har oplevet mere autentisk 'wiener kaffehaus' atmosfære noget andet sted - det kan varmt anbefales til alle som sætter pris på en god kop kaffe og stille stunder.

Tak, Christa A

Anmeldt 15. juni 2016 fra mobile enheder

De historiske rammer er fantastiske, betjeningen er i top - og en overtjener taler en slags dansk- maden er traditionel østrigsk mad, men i særklasse vellavet.

Tak, Knup
Anmeldt 17. maj 2016

Zum Schwarzen Kameel er en restaurant, der ligger i det centrale Wien.
Jeg vil starte med at sige at man kan godt få et bord omkring kl 18 uden at have bestilt bord først.
Jeg fik en wienerschnitzel og et glas vin til rimelige priser, begge dele smagte godt. Betjeningen var venlig og restauranten har også udendørsservering.
Zum Schwarzen Kameel er en restaurant, der helt bestemt er værd at besøge hvis man skal have noget aftensmad i Wien.

1  Tak, Christian T
Anmeldt 9. februar 2016

En fremragende original østrigsk restaurant i den øvre prisklasse. Betjeningen er helt i top ydet af professionelle tjenere og ikke af personer med et studenterjob. Stort udvalg af østrigske vine. Vi kommer bestemt igen.

2  Tak, Michael R
Anmeldt 14. november 2015

Vi kom ind og fik en sen frokost, omkring kl. 16:00 i November - Stedet var fyldt til renden og vi var heldige, at vi havde ringet og bestilt bord på forhånd.

Vi valgte deres dagens suppe med hvide trøfler og pastinak og derefter en Wienersnitzel, det hele levede fint op til forventningen og stemningen er super sjov at prøve.

For 2 personer, 4 glas vin og 2 retter kom vi af med omkring 500 DKK per person, så alt i alt en super sjov oplevelse, som helt sikkert var pengene værd.

1  Tak, HaugstrupA

Har du været i Zum Schwarzen Kameel? Fortæl om dine oplevelser!