Book på forhånd
Hvorfor skal du booke på Tripadvisor?
  • Højdepunkter for turen og hele turplanen
  • Let online reservation
  • Laveste garanterede pris

Google
Sådan kan du opleve Torshavn Cathedral
fra 441,14 $
Anmeldt d. 8. maj 2016

lille og så charmerende en domkirke. Man fornemmer den tætte relation mellem et folk og en til tider meget barsk natur - bestemt et besøg værd :-)

Dato for oplevelse: juni 2015
Tak, BAPE13
Anmeldt d. 22. februar 2016

En fin domkirke, som gav os en speciel oplevelse: Korlederen havde prøver med sit kor, da vi kikkede ind. Vi fik et tilbud om at deltage. Det skånede vi dem for!

Dato for oplevelse: juli 2015
Tak, TorbenDC
Anmeldt d. 26. oktober 2015

Kirken, som i dag også har status som landets domkirke, er bl.a. En vigtig del af traditionerne i forbindelse med Færøernes nationalfest, ólavsøka (olajfesten), hvor lagtingsmedlemmerne, præsterne og landets førende embedsfolk går i procession fra kirken, efter gudstjenesten og op til Lagtinget. Foran Lagtingshuset er der siden en stort anlagt korkoncert, hvorefter Det nye lagtingsår bliver åbnet i Lagtingshuset.

Dato for oplevelse: juli 2015
Tak, ey_und
Anmeldt d. 2. juni 2015

Kirken kan ikke besøges i år. Inventar taget ud.
Stillads omkring kirken. Gå en tur omkring, hvis ikke håndværkerne arbejder.

Dato for oplevelse: maj 2015
Tak, lisanni
Anmeldt d. 13. juli 2014

Katedral er noget af en tilsnigelse, men der er pænt, og en kirke man selvfølgelig skal ind at se, når man er i Torshavn.

Dato for oplevelse: august 2013
Tak, torbenhestehave