“Meget informativt”

The Knights of Malta
nr. 11 af 27 aktiviteter i Mdina
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt for 25. juli 2017 fra mobile enheder

Vi besøgte The Knights of Malta, 1 voksen og 2 børn på hhv 10 år og 12 år.
På stedet vises der en 3d film og der er en udstilling af flotte voksfigurer. Begge dele audioguided på mange sprog (inkl. Dansk).
Vi så filmen før udstillingen og det var et minus, da udstillingen da blot blev en genfortælling af den spændende historie vi netop havde set på film.
Kunne vi gøre det om, ville vi se udstillingen før filmen.

Trods højsæson var vi kun 4 med på tur i udstillingen, hvilket var passende, da der ikke er meget plads at komme rundt på.

3d filmen var interessant, men noget uklar i billedet. Havde måske fungeret bedre, hvis man var blevet udstyret med bedre briller end dem af pap.

Personalet satte audioguiden op før forestillingen og det virkede perfekt for alle.

Er absolut besøget værd, hvis man er interesseret i, at lære mere om Maltas historie.

Tak, Ann K
Filtrér

Anmeldt for 4. august 2016

Opstillinger af scenerier, der illustrerer historiens vigtigste begivenheder på Malta. Man for udleveret headset som fortæller relevant til hver opstilling og det er tilgængeligt på mange sprog. Kustoden sørger venligt for rigtig indstilling og viser hvordan man bruger systemet. Afslutningsvist ser man en kort film i en lille biograf - stadig med headset på eget sprog.

Tak, Kim K
Anmeldt for 21. april 2016

En fantastisk flot voksfigur samling med scener fra hele malteserordenens historiske højdepunkter. De mørke gange og de små ofte blodige scener giver en intens oplevelse og et fint overblik over øens historie. Rigeligt en times tid værd.

Tak, 506Per
Anmeldt for 28. november 2015

Interessant og belærende om byen og Maltas historie. Et must see, hvis man har taget til den smukke by.

Tak, dorthe1977
Anmeldt for 27. oktober 2014

Når man besøger den fantastiske middelalderborg Mdina på Malta, kan man ikke lade være med at gå og forestille sig tiden, hvor korsridderne færdes i byens gader, drog ud på togter og forsvarede sig på borgens mure. I nogle af de dybe kældre på borgen er disse scener genskabt. Det er en attraktion man ikke må snyde sig for, når man besøger borgen. Man får en elektronisk guide med, der fortæller om de forskellige scener på ens eget sprog - der var også dansk! En stor oplevelse selv om fortællingen ikke helt synkron med den rækkefølge lyset tændte og slukkede på de forskellige scener - og nogle af scenerne kunne også godt trænge til en lille opfriskning.

Tak, Per_Breindahl

Rejsende, der kiggede på The Knights of Malta, kiggede også på

Har du været i The Knights of Malta? Fortæl om dine oplevelser!