“Simpelt hen et must i Helsinki!”
Anmeldelse af Gaijin

Gaijin
nr. 71 af 1.796 Restauranter i Helsinki
Køkkener: Asiatisk, Japansk, Koreansk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Kampinmalmi
Anmeldt 27. juni 2020 fra mobile enheder

Simpelt hen et must i Helsinki! Al mad er super lækkert og gode cocktails.. Sødt personale og god stemning.

Dato for besøg: juni 2020
Tak, sandrabI9655DP

Anmeldt 19. oktober 2016

Maden og Atmosfæren i top.
Servering sød og venlig.
Vinmenu var vel afbalanceret i forhold til maden.

Dato for besøg: oktober 2016
Tak, Ravnefar1963
Anmeldt 11. oktober 2016 fra mobile enheder

Smagemenuen var imponerende, kreativ og lækkert hele vejen igennem, gode vine på glas og personlig samt kompetent betjening.

Vi kommer 100% igen

Dato for besøg: oktober 2016
Tak, RasmusJ113
Anmeldt 12. november 2014 fra mobile enheder

Fik en hurtig aftens med et par dim sum snacks og et par hovederretter.

Dumplings var ganske fornuftige uden at imponere. Hovederretten med svinekød på pinde var decideret dårlig. Der var stort set intet kød på disse, men derimod ren fedt - ganske uspiseligt!

Kommer ikke igen...

2  Tak, 568thomasj
Anmeldt 2. april 2014

Lettere overraskende var dette sted stopfuldt en helt almindelig onsdag aften i april, hvor vi ankom uanmeldte. De fik dog ryddet et vinduesbord efter kort tid. Personalet er lettere sælgende og vil meget gerne have at man tager en af deres 2 menuer "for ligesom at få smagt det meste af menukortet". Vi valgte dog a la carte ikke mindst fordi vi ikke lige havde 3 timer til at spise. Startede med en cocktail på sake kaldet Jimmy Oolong, som var af den bitre type (lime?).
Fik forretterne Pork Bun (super) og Beijing Duck (fin). Og delte en Gaijin Tonkatsu ledsaget af ris og en masse spæde salatblade, som man skal fylde med en 4-5 forskellige dressinger og spise som en sandwich i hånden. Meget godt og autentisk asiatisk trick.Efter at have afslået diverse kaffe- og dessertforslag fik vi en regning på ca. 80 EUR inkl.øl.
Det er rigtig god værdi for pengene. Serveringen er rigtig god og personlig. De sætter sig ned ved bordet og gennemgår menukortet og har god tid - trods den fyldte restaurant.
Kan anbefales på det varmeste, hvis man er på de kanter!

Dato for besøg: april 2014
    • Stemning
1  Tak, Lars1437

Rejsende, der kiggede på Gaijin, kiggede også på

Helsinki, Uusimaa
Helsinki, Uusimaa

Har du været i Gaijin? Fortæl om dine oplevelser!