“Wasa' der?!”

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Ja
Anbefalet besøgsvarighed: 1-2 timer
Nyttige oplysninger: Skabe/opbevaring, Mulighed for køb af mad, Kørestolsadgang, Aktiviteter for større børn, Trapper/elevatorer, Aktiviteter for mindre børn
Anmeldt 27. juni 2016 fra mobile enheder

Dette var for mig et "must see", da turen til Stockholm først var booket!

Det regnede vildt og køen så voldsom ud, men til vores store overraskelse, så gik det overdrevet hurtigt og man kunne mærke, at de gør alt for at få folk ind hurtigst muligt.

På selve museet joinede vi en gratis, engelsk tour! Guiden var så sød og virkelig god til at håndtere et meget spørgende engelsk barn spørgsmål efter spørgsmål samt selvfølgelig at formidle Wasa-historien.
Det betyder, at du kan få den mest "basic" viden på bare 25 minutter (og så kan du snuse rundt selv bagefter).

Der var rigtig mange mennesker, men stedet er så stort, at det føltes aldrig som et problem!

Stedet får mine varmeste anbefalinger!

Tak, Louise D

Anmeldt 27. juni 2016

Rigtigt fint museeum. Mange gode forklarende plancher (både på svensk og engelsk).
Mulighed for en audioguide på egen telefon.

Tak, lars768
Anmeldt 19. juni 2016

Velopbygget museum hvor man kan bruge mange timer på at gå i detaljer. Der er guided rundvisning, men man kan også fint gå på egen hånd.

Tak, Peter H
Anmeldt 6. juni 2016 fra mobile enheder

Det var tredie gang, jeg besøgte Vasamuseet og også denne gang fandt jeg det meget interessant. Skibet i sig selv er flot og imponerende. Der er en del andet på udstillingen, der relaterer sig til skibet, og fortæller om historien, byggeriet, hvordan man levede etc. Det er også interessant at se, hvordan skibet blev hævet fra havbunden, og hvordan restaureringen foretages.

Tak, BelindaWK
Anmeldt 1. juni 2016 fra mobile enheder

Intet mindre end en fantastisk oplevelse. Historien er her præsenteret på bedste vis med den ægte varer på den ene side og mange slags tilgang til skibet på den anden. Vil til enhver tid sige at dette museum bør udforskes.

Tak, jeppesens

Rejsende, der kiggede på Vasamuseet, kiggede også på

Har du været i Vasamuseet? Fortæl om dine oplevelser!