“Et besøg værd hvis du sætter pris på god mad”
Anmeldelse af Mat & Destillat

Mat & Destillat
nr. 3 af 260 Restauranter i Lund
Prisklasse: 9 US$ - 26 US$
Køkkener: Svensk, International
Spisemuligheder: Efter lukketid, Morgenmad, Levering, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Morgenmad, Levering, Reservationer
Anmeldt 22. december 2022

Vi har før besøgt spisestedet med stor succes og var igen rigtig godt tilfredse med service og maden. Husk at spørg efter vinkortet da menukortet kun indeholder vine på glas. De har et ret godt vinkort med fornuftige priser.

Sørg for at få en plads ved vinduet eller inde i baglokalet. Der var flydt godt op i restauranten ved vores sidste besøg og vi var placeret midt i lokalet. Det var så også midt i hoved færdselsåren på stedet og forstyrrende for besøget. Derfor har restauranten kun fået en middel vurdering.

Dato for besøg: december 2022
Tak, mayntz-dk

Anmeldt 16. februar 2022 fra mobile enheder

Virkelig et besøg værd!
Vi bestilte huset store menu med vi menu. Fra vi kom til vi senere drog mætte og glade afsted, blev vi forkælet af de venligst tjenere. Gode råvare og lækker tilberedningen. Udsøgte vine det matcher retterne. Den ene halvdel af selskabet, brød sig ikke om ost, fluks viste stedet at se ice er i højsædet og en anden ret, lige så lækker og delikat som resten blev tryllet frem. Tilmed blev vinmenuen tilpasset denne ret. Det kan klart anbefales.

Dato for besøg: februar 2022
Tak, MortenBjerregaardDK
Anmeldt 20. juli 2021 fra mobile enheder

Fantastisk dejlig oplevelse hos Mat & Destillat! Service, mad og drikke - alt var uovertruffet. Vi fik en 6-retters menu med vin, vand og kaffe for 2200 Sv. kr. Total value for the money. Retternes størrelse var fint afstemt, så man rent faktisk kunne spise det hele.

Dato for besøg: juni 2021
1  Tak, rst381
Anmeldt 11. marts 2020

Valgte på forhånd en 6-retters tasting menu med vinmenu til. Præsentation og service var absolut fejlfri og virkelig venlig og professionel, men køkkenet kunne ikke helt følge med, det var ligesom om køkkenet forsøgte at lave en Michelin menu på budget, og det skal man ikke, det fungerede ikke. Vinmenuen var sat sammen af billige vine, til gengæld blev der rundhåndet serveret, men det kan ikke opveje manglen på kvalitet. Meget ærgerligt for restauranten var fyldt til sidste stol og stemning og indretning rigtig fin. Skulle måske have valgt a la carte i stedet for.

Dato for besøg: marts 2020
1  Tak, Lars_Harding
Anmeldt 5. januar 2020 fra mobile enheder

Vi havde en helt igennem vellykket oplevelse. Vi blev mødt af en tjener og fik et perfekt bord ved vinduet. Restauranten er smukt renoveret og der er sat akustikplader i loftet, hvilket betyder at selv om lokalet er fyldt, hvilket det var denne aften, så kan man fint have en ‘normal’ samtale.
Vi valgte en 6-retters prøve-på-menu, hvor man får smagsprøver fra forskellige retter fra menukortet. Det var meget lækkert og varieret med to ret små forretter, to lidt større retter samt ost og dessert. Retten med lam havde lidt for meget fedt, men det var også det eneste der ikke blev spist helt op med stor fornøjelse. Det var lige tilpas - vi var mætte til sidst, men ikke mere end vi kunne nyde alle retter.
Vi havde valgt en vin-menu til, som indeholdt tre hvide, en rød og to lidt mere søde/kraftige. Alle var perfekt matchede til maden og meget lækre.
Servicen var venlig hele vejen igennem, både af tjeneren og kokkene, som selv kom og præsenterede retterne.
Vi kan absolut anbefale Mat & Destillat - restauranten er i den dyre ende, men alle pengene værd.

1  Tak, dortea102

Rejsende, der kiggede på Mat & Destillat, kiggede også på

Har du været i Mat & Destillat? Fortæl om dine oplevelser!