Et overraskende godt museum

En positiv oplevelse, at se museet., der fortæller om Jyllandsslaget fra 1. Verdenskrig. Det er... læs mere

Anmeldt for 6 dage siden
Birgit F
Skødstrup, Danmark
Fantastisk museum

Anmeldt d. 7. marts 2020
ingergerhard
Nørager, Danmark

Anmeldt d. 7. marts 2020

En oplevelse, mange flere burde se. Desværre er der al for lidt info og reklame for stedet, der er helt privat og drives ved hjælp af tilskud fra fonde og legater - og 55 frivillige! Stedet er et produkt af dykker Gert Normann Andersens mange fund på havbunden, hvor Jyllandsslaget stod.
Udstillingen kan man bruge lang tid på. De udstillede genstande, opstillingen, headset og film giver et fantastisk indblik i slaget med mange historier om både skibe, krigsmateriel og enkeltpersoner, og man får et objektivt billede af begge sider i krigen.

Dato for oplevelse: marts 2020
Tak, ingergerhard
Anmeldt d. 26. februar 2020

Her har de virkelig formået at lave en flot præsentation af en virkelig spændende samling. God historieformidling af et kapitel, der nok er overset af mange. Absolut et besøg værd.
Der er rabat, hvis man i forvejen har et gyldigt armbånd fra Kystcenteret eller Jyllandsakvariet.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, Jannick H
Anmeldt d. 15. februar 2020 fra mobile enheder

For godt 100 år siden var der et stort søslag, som kostede en masse engelske og tyske menneskeliv. Og på havets bund ligger mange af de skibe, som blev sænket ved Jyllandsslaget. En del effekter er fisket op og er blevet renoveret. Flot arbejde!

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, Tanderups
Anmeldt d. 28. september 2019 fra mobile enheder

En af de flotteste private samlinger, jeg har set. Husk headset ved indgangen og se biografen først.

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, larso328
Anmeldt d. 22. juli 2019

Søslagene i Nordsøen under 1. Verdenskrig præsenteres i en flot, "autentisk" ramme. Der er audioguide til rådighed, og vi brugte ca. 90 minutter på besøget, hvor vi fulgte guiden hele vejen.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, Finn N