“Stil og klasse”
Anmeldelse af Raadhuskælderen

Raadhuskælderen
Spisemuligheder: Efter lukketid, Morgenmad, Reservationer
Beskrivelse: RESTAURANT RAADHUSKÆLDEREN ligger under Roskildes gamle rådhus, 50 meter fra Domkirken som er kendt fra UNESCO’s Verdensarvsliste. Til frokost serverer vi smørrebrød, frokosttallerkener, bøffer fra grill, salater, sandwich m.m. Til aften serverer vi et bredt udvalg af forretter, hovedretter og desserter, blandt andet, bøffer fra grill, dagens fisk, månedens menu m.m. Om sommeren serveres der i gårdhaven, som er placeret mellem det gamle rådhus og domkirken. I disse unikke omgivelser kan du sidde og nyde et måltid mad, midt i byen, i solen eller i æbletræernes skygge.

Hyggelig stemning og meget opmærksomt personale. Maden var klassisk og veltillavet. COVID-19 restriktioner var opfyldt uden det gik udover stemningen og kontakten med personalet.

Dato for besøg: oktober 2020
Tak, mettef566

Vi fire venner fik plads udenfor under varmelampen en lun aften sidst i september. Tjenerne var som altid prof og veloplagte og bragte lidt forskellige velkomstdrinks efter vore specifikke ønsker og deres forslag i kombination. Meget lækker mad; een fik fisk, jeg trængte til noget grønt og fik en dejlig alsidig vegetarret med grønt, humus, gedeost og mandler, mens “mænderne” gik på treretters menu med jordskokkesuppe og en yderst veltilberedt tournedos.

Dato for besøg: september 2020
Tak, Kroglund
Anmeldt 28. august 2020 fra mobile enheder

Raadhuskælderen er specielt fremragende til frokost (har prøvet flere gange), men er også rigtig god til aftensmad, som jeg prøvede senest jeg var i byen. De 5 stjerner dækker mere over frokosten end aftensmaden, men samlet set er restauranten anbefalelsesværdig, og har et fremragende personale og en god stemning.

Tak, andersen0072017
Anmeldt 25. august 2020

Vi var her til frokost med smørrebrød. Maden var gennemsnitlig - ikke så meget udover det kan kan forvente. Friske råvarer, dog lidt trist brød.

Grunden til jeg alligevel ender med 4 stjerner er de fine omgivelser (virker meget nyrenoveret), lækre møbler, meget hurtigt personale og ikke mindst den meget lækre kaffe og kage vi fik.

Tak, hmpDenmark
Anmeldt 12. august 2020 fra mobile enheder

Lækker brunch og dejlig gårdhave. Rådhuskælderen serverer en rigtig lækker brunch, som heller ikke er i den billige ende, men alle pengene værd. Når vejret er godt kan man med fordel sidde i deres hyggelige gårdhave. Bestil plads, da der er velbesøgt.

Tak, bon12dk

Rejsende, der kiggede på Raadhuskælderen, kiggede også på

Roskilde, Vestsjælland

Har du været i Raadhuskælderen? Fortæl om dine oplevelser!