“Vartegn for Hestetorvet”
Anmeldelse af Roskildekrukkerne

Roskildekrukkerne
Anmeldt 27. august 2018 fra mobile enheder

Jeg bor i Roskilde og passerer disse vaser ofte.. jeg har taget mange forskellige billeder af dem og SF dem smukke gamle Gråbrødre Kirkegård der ligger på Hestetorvet.. Vaserne er et yndet mål for fotografering - jeg synes de er flotte og et besøg værd

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, Jane Birgitte J
Filtrér

Anmeldt 27. august 2018 fra mobile enheder

Fine vaser men kun når du alligevel går forbi for at se alt det Roskilde har at byde på. Ligger lige ved station og start af indkøbsgaden

Dato for oplevelse: maj 2018
Tak, Vivian R
Anmeldt 6. august 2018

På Hestetorvet ikke langt fra stationen finder man dette kunstværk som nærmest er en vandskulptur.
Disse 3 smukke store krukker blev i 1999 skænket til Roskildes 1000 års jubilæum af Elsebeth Stryhn.
Kunstneren er Peter Brandes.
De 3 krukker står i et rektangulært basin med vand i bevægelse og de tre krukker er i form helt ens , men meget forskellige og smukke i deres udsmykning. Flotte og spænende farve.
Et kunstværk man bør se.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, Danes55
Anmeldt 21. juli 2018 fra mobile enheder

Smukke og meget store krukker. Sympolisere måske de "krukker" som har boet i Roskilde. Er måske lidt dystre og ordinære. En ny farvelægning med lidt mere pang, rock og rul vil passe bedre på denne festivalby ved den smukke fjord

Dato for oplevelse: september 2017
Tak, allanh780
Anmeldt 27. oktober 2017 fra mobile enheder

Disse krukker er noget af det smukkeste vi kender. De står noget så smukt når man kommer ud fra den smukke gamle stationsbygning.

Dato for oplevelse: oktober 2017
Tak, duddimeldgaard

Rejsende, der kiggede på Roskildekrukkerne, kiggede også på

Har du været i Roskildekrukkerne? Fortæl om dine oplevelser!