“Historiske ”

og derover
Grand Day Trip around Copenhagen
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Roskilde Domkirke er kongelig gravkirke og UNESCO verdensarv. Her ligger 39 danske konger og dronninger begravet i smukt udførte gravmæler og monumenter. Kirken er et enestående eksempel på forskellige skiftende arkitekturstilarter, og den første gotiske katedral opført i teglsten. Kirken er opført i 1170 af biskop Absalon og blandt de begravede konger og dronninger finder man Harald Blåtand, Margrete 1, Frederik 2, Christian 4. Frederik 5 og mange flere. Besøg kirken og se hvorledes Danmarks nuværende regent Margrethe 2. i samarbejde med Bjørn Nørgaard planlægger sin egen gravlæggelse i et monument, der i disse år er under opførelse.
Anmeldt 26. marts 2017 fra mobile enheder

Storslået............fantastisk flot............. men man bør bestille en guide for at få den fantastiske historie der følger med til kirken

Tak, Brian M

Anmeldt 9. marts 2017 fra mobile enheder

En fantastisk interessant rejse gennem den danske kongerækkes sidste hvilesteder.
Kan klart anbefales!

Tak, Karsten S
Anmeldt 15. februar 2017

Jeg går ofte forbi Roskilde Domkirke, som er et særpræget varemærke for Roskilde.
Det var i min skoletid at jeg var inde og se Kirken, da jeg var på en tur med min skole, der var de ved at restaurere kirken, så vi var oppe og se at de mureret gavle op igen med speciel fremstillet muresten, meget imponerende ( hvis man har den interesse)

Tak, Erik B
Anmeldt 14. februar 2017 fra mobile enheder

Bor i domkirke byen, så det er let at tage et smut der ind når jeg alligevel er downtown. Meget smuk bygning ude som inde.
Tidligere konger ligger begravet i Roskilde, besøg kan klart anbefales.

Tak, c0nnie2016
Anmeldt 13. februar 2017 fra mobile enheder

Er du i Roskilde må du besøge domkirken hvor mange af Danmarks regenter ligger begravet. Kirken er majestætisk og har mange historier at fortælle.

Tak, Jesper T

Rejsende, der kiggede på Roskilde Domkirke, kiggede også på

Har du været i Roskilde Domkirke? Fortæl om dine oplevelser!