“En dejlig Julegudstjeneste i en fantastisk domkirke”
Anmeldelse af Roskilde Domkirke

og derover
Copenhagen Card
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Roskilde Domkirke er kongelig gravkirke og UNESCO verdensarv. Her ligger 39 danske konger og dronninger begravet i smukt udførte gravmæler og monumenter. Kirken er et enestående eksempel på forskellige skiftende arkitekturstilarter, og den første gotiske katedral opført i teglsten. Kirken er opført i 1170 af biskop Absalon og blandt de begravede konger og dronninger finder man Harald Blåtand, Margrete 1, Frederik 2, Christian 4. Frederik 5 og mange flere. Besøg kirken og se hvorledes Danmarks nuværende regent Margrethe 2. i samarbejde med Bjørn Nørgaard planlægger sin egen gravlæggelse i et monument, der i disse år er under opførelse.
Anmeldt 6. januar 2017

Vi deltog i Julegudstjenesten i Roskilde Domkirke den 24. december 2016, og det var en stor oplevelse.
Selve gudstjenesten var - i sig selv - en dejlig oplevelse, og domkirken gjorde oplevelsen endnu større.
Vi var til en af 3 gudstjenester på juleaftens dag, og alligevel var domkirken stopfyldt.

Tak, GrisVoyageurs
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 31. december 2016

Var inde og se kirken indvendigt for første gang , en utrolig smuk og fascinere kirke med mange flotte ting og detaljer på bygningsværket , museet oppe på 2 etage er også et besøg værd , kunne godt ha brugt mere tid der inde , men da der var en begravelse som skulle overstås , så lukkede de for publikum i 1 time . Så jeg må til Roskilde en anden dag og kigge mere på kirken .

Tak, Ole A
Anmeldt 24. december 2016

Besøget i Roskilde Domkirke er et genbesøg værd. Du når aldrig igennem hele denne kirkes enorme historiske og kulturelle betydning både lokalt og nationalt. Så genbesøg er et must

Tak, Per U
Anmeldt 19. december 2016 fra mobile enheder

Hvis man er i Roskilde er det et mustang at gå i domkirken, der er då meget historie og så er den fantastisk smuk

Tak, hopfner
Anmeldt 14. december 2016 fra mobile enheder

Var inde og se kirken indvendigt en utrolig smuk og fascinere kirke med mange flotte ting at kikke på et besøg er et must.

Tak, khaldHvidovre

Rejsende, der kiggede på Roskilde Domkirke, kiggede også på

Roskilde, Vestsjælland

Har du været i Roskilde Domkirke? Fortæl om dine oplevelser!