Åben i dag: 12.00 - 16.00

Anmeldt d. 23. marts 2018
missmunter
Roskilde, Danmark

Google
De mest populære ture og aktiviteter i og omkring Roskilde
fra 26,52 US$
Madtur i København
370 anmeldelser
fra 136,53 US$
Anmeldt d. 12. april 2018

L. A. Rings Atelier ligger kun et stenkast fra Roskildes travle havn og er absolut et besøg værd, når man er i området. Huset, som den sjællandske maler L. A. Ring benyttede som atelier er nænsomt bevaret og fremstår som en unik, lille tidslomme. Samtidig ligger huset i det charmende Skt. Jørgensbjerg - et forhenværende fiskeleje og hjemsted for byens fattige. Dette blev et yndet motiv for L.A. Ring.

Dato for oplevelse: marts 2018
Tak, feinschmager
Anmeldt d. 23. marts 2018

Det lille besøgscenter med L.A. Rings Atelier er på alle måder et besøg værd. Dels på grund af huset, der er smukt renoveret med detaljer fra L.A. Rings tid. Men især også på grund af de fantastiske ildsjæle i Rings Venner, som - ud over den digitale kommunikation i lyd og billeder - fortæller om Rings liv. Ud over besøgscentret er der god grund til at gå i Rings fodspor på Sankt Jørgensbjerg. En fantastisk autentisk oplevelse, som jeg varmt anbefaler.

Dato for oplevelse: marts 2018
Tak, missmunter
Anmeldt d. 30. september 2017

Et besøg værd. Intimt lille sted. Dejligt indblik i L.A.Rings virke som maler i Roskilde. Huset oser af stemning. Det generelle indtryk var rigtigt fint.

Dato for oplevelse: september 2017
Tak, Charlotte J
Anmeldt d. 1. september 2017 fra mobile enheder

Her får man både duften af landsbylivet for 100 år siden - og fin formidling om L.A. Ring. Anbefales meget.

Dato for oplevelse: august 2017
Tak, KarinRoskilde
Anmeldt d. 24. august 2017

Her kan du se den berømte maler L.A. Rings atelier, som ligger nær havnen i Roskilde blandt charmerende, gamle huse på Skt. Jørgensbjerg. Samtidig kan du se, hvordan man boede i starten af 1900-tallet. Huset er smukt istandsat og man kan både se film om Rings kunst og få mere at vide om lokalområdet. Man kan købe kaffe og te og slappe lidt af. Det anbefales absolut også at gå en tur på Skt. Jørgensbjerg, hvor mange huse er over 200 år gamle. Man kan få en folder i Atelieret, som guider en rundt til nogle af de steder, som man kan se på Rings malerier.

Dato for oplevelse: august 2017
2  Tak, brithaskyum