TripAdvisor
Helsingør
Tilføj
Indbakke
Søg

“Brasseri 1861 - lækker mad”
Anmeldelse af Brasserie 1861

Brasserie 1861

Brasseri 1861 laver rigtig god mad, og personalet er søde og hjælpsomme. Der var booket en tre-retters gourmetmiddag som en del af pakken med ophold på strandhotellet. Vi ønskede få dage før at ændre vores spisetid til senere, og den ændring blev gennemført uden problemer - trods travlhed mellem jul og nytår. Menuen er valgfri, dvs. man vælger én ret blandt 5 forretter, én ret blandt 5 hovedretter og én blandt 5 desserter. Hertil kan kan købes 1/1 flasker samt glas af vin (vinmenu). Det var relativt svært at finde rødvin til under 1000 kr. flasken. Vinmenuen kan derfor anbefales til godt det halve. Maden er flot anrettet og meget smagfuld, men det trækker alligevel ned, når der annonceres med 5 danske oste til dessert, og personalet ikke har styr på, hvor de enkelte oste har deres oprindelse. Men alt i alt en dejlig middag i en pænt indrettet restaurant.

Dato for besøg: december 2019
Tak, MrNorthern1

Anmeldt 11. december 2019

Der var smil, varme og god service fra alle tjenere den aften vi var på besøg. Da vi får et glas vin fra en flaske, hvor jeg ikke er helt sikker på, at vinen er god, tilbyder tjeneren øjeblikkeligt at trække en ny flaske op, og ganske korrekt, var den forrige vin ikke helt ok. God stil.

Dato for besøg: december 2019
Tak, MrBarfoed
Anmeldt 4. november 2019 fra mobile enheder

Imponerende vinsamling og vinkort. Klassisk køkken. Middagen var lækker - brissler jomfruhummer, due og entrecote. Lidt lille forret men flot hovedret. Tre retter god smagsoplevelse og mæthed. Jomfruhummer var desværre kogt 2min for længe, men ellers spille det hele fint.

Dato for besøg: november 2019
Tak, morten g
Anmeldt 9. oktober 2019 fra mobile enheder

Havde igen fornøjelsen af restaurantens 3 retters menu. Venlig og opmærksom betjening, god stemning, lækker vinmenu og fantastiske smagsoplevelser i alle 3 retter. Kan anbefales

Dato for besøg: oktober 2019
Tak, 816oleb
Anmeldt 22. september 2019

I forbindelse med vores Spaophold på Marienlyst, skulle vi have en gourmet oplevelse i Brasserie 1861 - og oplevelse blev det. Efter en super modtagelse, blev vi henvist til vores bord, hvor vi blev betjent af en super søde tjener. Vi valgte begge fiske vejen - så forretterne var hhv. kammuslinger og jomfruhummer, hvilket var en fantastisk oplevelse med masser af gode smage. Hovedretten blev havtaskehale, som måske lige var stegt til den tørre side, men sammen med den valgte hvidvin, var det en god ret. Efter dessert, fik vi en god godnat drinks i baren. Alt i alt en kanon oplevelse

Dato for besøg: september 2019
Tak, Poul R

Rejsende, der kiggede på Brasserie 1861, kiggede også på

Helsingborg, Skåne

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Brasserie 1861? Fortæl om dine oplevelser!