M/S Maritime Museum of Denmark

834 anmeldelser
fra 68,41 $
fra 138,15 $
Anmeldt d. 19. januar 2020 fra mobile enheder

Det er allerførst en særlig oplevelse at ankomme til museet, som ligger fantastisk flot indlejret nede i den gamle tørdok. De rustikke og industrielle omgivelser matches flot af de nye materialer og lige linjer. Den gode bygnings- og arkitekturoplevelse følges heldigvis op af en smadder god udstilling med nok 10 forskellige temaer om dansk søfart og en særudstilling med Troels Kløvedal. Man bliver simpelhen draget ind i de utrolig mange personlige fortællinger, effekter og historiske genstande. Man går stille og roligt gennem alle udstillingerne og rundt om tørdokken. Museumsbutikken er også dejlig og velassorteret. Cafeen ligger halvvejs på 'ruten' igennem udstillinge. Den ligger flot med udsigt til selv dokken. Men vi valgte ikke at drikke kaffe der, da der kun var 'cafeteriekaffe' fra en stor varmekedel og ikke så indbydende kager.

Dato for oplevelse: januar 2020
Tak, Lene M
SiwAldershvileN, Kommunikationsansvarlig hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 21. januar 2020

Mange tak for dit besøg og din anmeldelse. Dejligt at I nød museet. Til en anden gang, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at vi har en kaffemaskine og serverer diverse typer af kaffe :)

Anmeldt d. 15. januar 2020 fra mobile enheder

Meget overrasket over stedet, der er 3 timers parkering , jeg måtte ud og forlænge, vi var der mere end 5 timer

Dato for oplevelse: januar 2020
Tak, 924michaely

Mange tak for dit besøg og anmeldelse. Fantastisk at I kunne bruge så lang til på vores museum.

Anmeldt d. 20. november 2019

En stor del af fornøjelsen for mig var selve bygningen, som er genialt indlejret ved det gamle værfte og klods op ad Kronborg. Selv lugten af rådden tang bidrager til oplevelsen. Jeg kunne godt lide at historien blev personificeret via breve og fortællinger fra søens folk. Lige lidt for meget til skole-undervisning for min smag, men det er der jo andre der har god fornøjelse af, så det er fint.

Dato for oplevelse: november 2019
Tak, 380leneb
SiwAldershvileN, Konstitueret kommunikationschef hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 21. november 2019

Mange tak for dit besøg og din anmeldelse.

Anmeldt d. 6. oktober 2019

Det er 3. Gang jeg besøger stedet og synes stadig det er interessant. Specielt kan jeg godt lide at der er mange interaktive stationer for børn og barnlige sjæle. Sjov ide at man kan laste et skib med varer lege købmand ved at forsøge at sælge dem med fortjeneste iblander lande.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, 498miah
SiwAldershvileN, Konstitueret kommunikationschef hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 7. oktober 2019

Mange tak for dit besøg og din anmeldelse.

Anmeldt d. 17. august 2019 fra mobile enheder

Museet er smukt indbygget i en gammel dok efter samme formel som Tirpitz ved Blåvand. Der er også gjort en stor indsats for at skabe stemning i de forskellige dele af museet, men indholdet er noget rod - en masse artefakter uden sammenhæng og uden mulighed for fordybelse inkl nogle mærkelige indslag jeg ikke forstod meningen med - feks en Mærsk container.... indrettet som et supermarked?!? Man kan håbe på museet vil kigge mod Tirpitz, træffe nogle valg om hvad de egentlig vil fortælle deres gæster og så lade dem fordybe sig i de historier. Det kunne have været så meget bedre, men desværre måtte jeg tage hjem uden at have lært det mindste om dansk søfart

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, RasmusMygind
SiwAldershvileN, Konstitueret kommunikationschef hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 19. august 2019

Vi er kede af, at museet ikke levede op til din forventninger.
For lige at forklare, så bliver containeren bliver brugt til undervisningsforløb, hvor børn og unge lærer om forbrugerrolle, produktionskæder og global skibstrafik.