“Smukt og levende museum”

M/S Maritime Museum of Denmark
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: 1-2 timer
Anmeldt for 11. maj 2018

Museet giver en fantastisk god ind indblik skibsfaren arbejde i dag og i fortiden. Museet har udskifter løbende dele af deres udstilling. Så man har løst til at besøge museet igen og igen

Tak, winterfeldt
Siw Aldershvile N, Marketingmedarbejder hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede 4 uger siden

Tusind tak for din anmeldelse og dit besøg!

Filtrér

Anmeldt for 7. maj 2018

Dette er et relativt nyt museum, men som det er nu, bør det udvikles bedre. Hvis man er båd-nørd, der elsker modeller af skibe, kan det være interessant, men for det generelle publikum er der ikke så meget at hente. Der er mange lyd-effekter, der ikke altid spiller så godt sammen med det viste. Efter den indledende gang med montre indeholdende relativt uinteressante ting kommer man til en valgmulighed, om man skal fortsætte lige ud, eller dreje til højre nedad en gangvej. Der er nogle pile på et par stativer der kunne indikere, at man skal gå ned af bakken. Måske er det ligegyldig hvilken vej man går? Den største publikumsinteresse synes at være omkring de opstillede kasser og montre, der forklarer lidt om, hvad søfart egentlig er, navigation osv., men dybest set er der ikke meget nyt. Hvorfor ikke udstille en rigtig skibsmotor f.eks.? Der synes at være plads på udendørsarealerne i bunden af dokken. Forhåbentlig bliver det bedre når man har fået udbygget museet.

Tak, Torger B

Tusind tak for din anmeldelse og dine forslag, som vi vil tage med videre.

Anmeldt for 2. april 2018

Vi tog på påskevisit i Helsingør og besluttede os for Søfartsmuseet i stedet for Kronborg da det begyndte at sne og vi så ikke ville gå længere ;-)
Vi blev dog ikke kede af den beslutning, for museet gav os og vores børn et fint indblik i Danmark som søfartsnation. Bygningen i sig selv er virkelig spændende på den måde den er bygget ind i den gamle dok. Smart at udnytte eksisterende bygninger på nye måder.
Det der virkelig fængede børnene var tattoo-shoppen hvor man kunne give sig selv en tatovering og så spillet hvor man er et handelsskib der sejler rundt i verden. Det fangede både hende på 8 og ham på 6 (og også moderen ;-) ).
Børnene deltog i en påskeaktivitet hvor de kom rundt på museet med en guide som fortalte dem flere ting om de udstillede genstande. De fik et "pas" som med et stempel kvalificerer til at de hver kan tagen voksen gratis med en anden gang. God måde at få de besøgende til at komme igen.
Indgangsprisen er 110 for voksne og gratis for børn under 18 - det synes jeg er en OK pris.
Vi besøgte også cafeen og fik en lækkert stykke tærte, en lidt kedelig muffin og to virkelig gode cafe latte. Børnene fik croissanter som virkede friskbagte og lavet på den ægte facon.

Tak, Anne N
Siw Aldershvile N, Marketingmedarbejder hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede 30. maj 2018

Tusind tak for din anmeldelse! Og tak for besøget, vi er glade for at du nød det.

Anmeldt for 13. marts 2018 fra mobile enheder

Spændende oplevelse at se dette museum, som er skabt i den tidligere tørdok i Helsingør værft. Sjovt at tænke sig, at det var her Troels Kløvedal
var i lære og fik sin uddannelse som skibselektriker.
Det er så flot lavet og en fryd at gå rundt i. Vi
sendte vore tanker til Bjarke Engels, da vi kom, men fordi vi kunne fornemme ham i stilen. Vi vidste det ikke i forvejen, men blev klar over, at BIC faktisk er arkitekter bag det. Vi bukker endnu engang i støvet for Bjarke Engels.
Museet er selvejende institution, statsanerkendt og drives primært sf midler fra Kulturministeriet.
Dronning Margrethe er protektor.

Tak, 748Rita
Siw Aldershvile N, Marketingmedarbejder hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede 19. marts 2018

Tak for jeres besøg og jeres anmeldelse! Vi håber på at se jer her igen.

Anmeldt for 10. marts 2018

Det maritime museum er absolut et besøg værd. Ligger i den tidligere tørdok. Der er mange udførlige beskrivelser. Mange af beskrivelser er dog med en lovlig lille skrifttype og ligger nogle gange i halvmørke. Museet vil være velegnet for børn, idet det er mit indtryk at mange genstande gerne må berøres. Vi bemærkede at der var en meget spændende rundvisning/oplevelsestur for børn. Der var en fin butik med salg af maritime effekter.

Tak, NielsKoustrup

Tusind tak for din anmeldelse og dit besøg. På forhåbentligt gensyn!

Rejsende, der kiggede på M/S Maritime Museum of Denmark, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i M/S Maritime Museum of Denmark? Fortæl om dine oplevelser!