“Moderne og interessant”

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: 1-2 timer
Anmeldt 19. december 2016

Imponerende museum - et besøg værd - Helsingør har fået en ny spændende seværdighed som skiller sig ud.
Med sin moderne tilgang er museet en perle som er et "must" hvis man som turist besøger Helsingør.

Tak, Heini F
FMKdk, PR-chef hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede 24. januar 2017

Mange tak for din positive anmeldelse. Dejligt at du mener, at museet er et 'must' på en tur til Helsingør! Vi er enige :-)

Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for M/S Maritime Museum of Denmark
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 22. november 2016 fra mobile enheder

Alene arkitekturen er værd at komme for men museet har formået at stable en meget interessant udstilling på benene - også for os landkrabber. Masser af stemning!

Selskabets højeste var bogstavelig talt ved at få en torpedo i hovedet, og jeg fandt pludselig mig selv ansigt til "ansigt" med et skibsur fra den isbryder, hvorpå min onkel var styrmand!

Cafeen byder på alt muligt rart sådan 2/3 gennem museet.

Lækker "shop" med masser af sønandsstribet tøj til de fristede.

Tak, Kroglund

Mange tak for din anmeldelse og sjovt at høre, at du stødte på en genstand, som har en personlig historie for dig og din familie! På forhåbentlig gensyn!

Anmeldt 24. oktober 2016

Der er lidt af hvert, hvis man har interesse for det. Jeg var der med min kæreste, som har interesse i det. Prisen er måske lidt pebret, men sådan er det hos de fleste museer.

Tak, Armin B
Anmeldt 22. oktober 2016 fra mobile enheder

Jeg blev meget overrasket over alsidigheden på museet. Jeg er ikke specielt maritim interesseret, men her er så meget andet: sømænds vilkår - hvad de har bragt hjem - handelsvarer m.m.m og så er "bygningen" helt fantastisk!

Tak, Sonja C
FMKdk, PR-chef hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede 25. oktober 2016

Tak for din anmeldelse! Vi bestræber os på også at være et museum for dem, der ikke interesserer sig for søfart, så vi er glade for, at du kunne lide det!

Anmeldt 18. oktober 2016

Museet er lavet i en tidligere Helsingør Værft dok og sektionsopdelt. Lige nu en hollandsk særudstilling som afslutning på rundgangen. Denne udstilling viser med videoklip om sømænds relation til ludere i fremmede havne og nogle af disse fra Red Light District i Amsterdam fortæller deres side af historien.

1  Tak, Ole K
FMKdk, PR-chef hos M/S Maritime Museum of Denmark, svarede på denne anmeldelseSvarede 2. november 2016

Tak for din anmeldelse - og for at du nævner vores særudstilling Sex & the Sea! Ud over filmene er der masser af kuriøse genstande, skibsmodeller og fine poetiske universer i udstillingen.

Rejsende, der kiggede på M/S Maritime Museum of Denmark, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i M/S Maritime Museum of Denmark? Fortæl om dine oplevelser!