“Hakkebøffer ”
Anmeldelse af Cafe Olai

Cafe Olai
Køkkener: Café
Anmeldt 8. september 2018 fra mobile enheder

Verdens kendte hakkebøffer i hele Helsingør. Det er verdensklasse på menuen og til en meget rimelig pris.

Der er mulighed for bøde at sidde inde og ude.

Tak, kgkrnsnfkxbe

Anmeldt 29. juli 2018 fra mobile enheder

Er kommet på cafe olai, lige siden jeg var en bette knægt, og har altid fået deres hakkebøf.
Maden har altid været lækker og i top, og de små lokaler er hyggelige, men ikke til romantik, priserne afspejler på ingen måde de store portioner, hvilket jo er rigtig godt.
Kan anbefales til et godt dansk måltid til billige penge, uden at skulle overraske.

Tak, Dennis S
Anmeldt 29. juli 2018 fra mobile enheder

Min kæreste og jeg skulle under et hyggeligt besøg i Helsingør have en rigtig god frokost - hos Café Olai fik vi alt andet end.

Café Olai skilter med god gammeldags dansk mad, der til og med kan nydes i caféens gårdhave. Caféens tjenere, som i øvrigt er søde unge piger, tager ikke imod bestillinger ved bordene; man skal selv bestille ved disken og betale forud.

Havde vi ikke betalt forud, havde vi forladt caféen i utilfredshed.

Min kæreste bestilte en stor Coca-Cola og jeg en øl. Derudover bestilte vi to gange rødspættefilet med pommes fritter. Da drikkevarerne kom var colaen så flad, at den dårligt kunne drikkes.

40 minutter senere var vores mad stadig ikke kommet selvom andre gæster, der var kommet efter os, havde fået serveret. Min kæreste rykker for maden og fem minutter efter får vi serveret.

Af alle de rødspætter, jeg har spist i mit liv måtte dette siges at være den absolut mest tarvelige. 10% fisk, 90% panering gjorde retten tør og næsten uspiselig. Pommes fritterne var direkte fra frostposen og salaten en kedelig, uopfindsom anretning, der var svær at have en holdning til.

Derudover gjorde nogle svenske rockertyper oplevelsen endnu mere barok med deres halv-aggressive tilstedeværelse ved konstante at skulle rulle markiserne gårdhaven frem og tilbage.

Alt i alt en rigtig dårlig oplevelse

1  Tak, 915madsm
Anmeldt 11. juli 2018

Jeg har spist her flere gange. Jeg gør det ikke mere. Deres Olai burger var med års mellemrum konsekvent forkullet på fladerne for alle os, der bestilte. Det er videnskabeligt bevist kræftfremkalende (har mutagene egenskaber), og så smager det skidt.
Salaterne der leveres til retterne (også fisk) er banale af de mest elementære grøntsager med en kedelig købedressing. Ambitionsniveauet er simpelthen for ringe, og helt galt er det, når madniveauet over landet er stigende på tiende år i træk.
Allerstværst er det nok, at caféen er smuk og indbydende. Hvilken skuffende kontrast køkkenet leverer.

1  Tak, Mosquito
Anmeldt 7. juli 2018

Hvor er alle anmeldelserne fra 2018 blevet af.?
Jeg skrev selv en for et par måneder siden, og den var ikke god.
Den tidligere så gode cafe med herlige grillbøffer er blevet en del ringere.
Nu vil jeg holde øje med om denne anmeldelse også pludselig forsvinder.

1  Tak, Erik P

Rejsende, der kiggede på Cafe Olai, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Cafe Olai? Fortæl om dine oplevelser!