“Hyggelig lille bistro, lidt svingende denne aften”
Anmeldelse af Bistro Francophile

Bistro Francophile
Køkkener: Fransk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt 13. juni 2018

Vi har besøgt bistroen flere gange, men denne gang var ikke helt på niveau. Forretten, en veltilsmagt risotto med kammuslinger var noget bleg i præsentationen og kunne godt have været løftet visuelt. Jeg røg på kalvefrikasseen - en sjælden gæst i dag. Det var et dejlig gensyn, dog med en lille anke mht kødet, som ikke var helt så mørt som forventet. Min medspisers perlehønebryst med esdragon var præcist tilberedt og som frikasseen ledsaget af en velsmagende sauce. Som altid er der en venlig og familiær stemning, og trods creme bruleen, som var en decideret kikser, var vi ganske tilfredse til desserten. Creme bruleen, den sidste køkkenet havde, var tør og lidt grynet, så den var bestemt ikke godkendt. Det havde klædt betjeningen af trække den ud af bonen.

Tak, EjvindR

Anmeldt 9. juni 2018 fra mobile enheder

Efter en dejlig dag i det Nordsjællandske skulle vi have aftensmad, inden vi vendte næsen hjem mod København.

Her fandt vi Bistro Francophile der ligger dejligt, med udsigt til havnen i Helsingør. Vi fik lov at sætte os ved et bord udenfor restauranten og bestilte drikkevarer - de kom efter laaang tid, over et kvarter. Vi fik ikke lov at bestille mad... Da kokken selv servedede mad for et mindre selskab fik vi ham i tale og fik lov at bestille mad... Så ventede og ventede og ventede vi...endelig kom maden, men ingen bestik. Tjeneren smilede og sagde hun ville komme med det straks, men hun glemte det vist... vi hentede til sidst bestik indenfor, kokken undskyldte forlegent.. Vi spiste hurtigt og i et rup efter en lang dag på farten.

Maden var middelmådig, hverken den lange ventetid og prisen værd. Vi betaler gerne for god mad, og ved hvad det koster. Men dette var på ingen måde 190 kroner og en time og et kvarters ventetid værd.

Vores anbefaling får Bistro Francophile ikke. Vi ønsker andre, der fristes, en langt bedre oplevelse end os.

Tak, Morten C
Anmeldt 3. marts 2018 fra mobile enheder

Vi oplevede en ringe service og elendig mad. Maden var kold da den endelig ankom til bordet og fritterne var brændt til ukendelighed selvom de også var kolde. Havde det været i Frankrig var kokken blevet sendt til Guillotinen.

4  Tak, TorbenLap
Anmeldt 19. februar 2018

Jeg kender frankofile, der er uudholdeligt arrogante, men der er intet arrogant over værten Bo. Tværtimod. Så det var påny en ganske god aften med den underholdende og afslappede vært i en propfuld restaurant til first seating i Dining Week. Francophiles anderillette er eksotisk velkrydret og blev serveret på en bund af krydret creme med piment d'espelette. Min bavette på en bund af perlebyg (normalt ikke min hofret) kogt som risotto var i nogle mundfulde for sej, men perlebyggen kogt med en kraftig fond var ganske fornuftig. Min kone er generelt ikke vild med franske vine, men nikkede dog anerkendende til vinvalget, hvor vinene var godt afstemt med smagene. Til dessert en dejlig og ikke for tung hvid chokoladekage, mens jeg sprang på den italofile valgmulighed, tiramisu, som for min skyld godt kunne have fået et skud kaffe til.

Som altid en god stemning i de forholdsvis trange lokaler med plads til vel omkring 35 gæster, men når der er fulde huse og knap tid som denne aften kan det knibe lidt med akkuratessen i præsentationen.

Tak, EjvindR
Anmeldt 14. februar 2018

Dining week med særlig menu. Først det positive, charmerende tjener og god stemnning.
Bestilte to glas Rioja vin, (rødvin) fik serveret hvidvin - men den var god og interessant skønt næppe passende til hovedretten som var med rødt kød.
Forretten var spansk ande rigette som var lidt tør men velsmagende. serveret med tre små oliven. Hovedretten var en risotto men uden ris men med hvede og en blanding af usødet havregrød med grønsager iflg. tjeneren en ret fra Noma !!! Kunne godt have været foruden. Til dessert en fin citrontærte med en dejlig sej konsistens men alt for sød. Ikke særlig fransk - Desværre.

Tak, Carsten S

Rejsende, der kiggede på Bistro Francophile, kiggede også på

Helsingborg, Skåne

Helsingborg, Skåne

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Bistro Francophile? Fortæl om dine oplevelser!