“Dejlig stemning og afslappet frankofil betjening. Som altid”
Anmeldelse af Bistro Francophile

Bistro Francophile
Køkkener: Fransk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt 19. februar 2018

Jeg kender frankofile, der er uudholdeligt arrogante, men der er intet arrogant over værten Bo. Tværtimod. Så det var påny en ganske god aften med den underholdende og afslappede vært i en propfuld restaurant til first seating i Dining Week. Francophiles anderillette er eksotisk velkrydret og blev serveret på en bund af krydret creme med piment d'espelette. Min bavette på en bund af perlebyg (normalt ikke min hofret) kogt som risotto var i nogle mundfulde for sej, men perlebyggen kogt med en kraftig fond var ganske fornuftig. Min kone er generelt ikke vild med franske vine, men nikkede dog anerkendende til vinvalget, hvor vinene var godt afstemt med smagene. Til dessert en dejlig og ikke for tung hvid chokoladekage, mens jeg sprang på den italofile valgmulighed, tiramisu, som for min skyld godt kunne have fået et skud kaffe til.

Som altid en god stemning i de forholdsvis trange lokaler med plads til vel omkring 35 gæster, men når der er fulde huse og knap tid som denne aften kan det knibe lidt med akkuratessen i præsentationen.

Tak, EjvindR

Anmeldt 14. februar 2018

Dining week med særlig menu. Først det positive, charmerende tjener og god stemnning.
Bestilte to glas Rioja vin, (rødvin) fik serveret hvidvin - men den var god og interessant skønt næppe passende til hovedretten som var med rødt kød.
Forretten var spansk ande rigette som var lidt tør men velsmagende. serveret med tre små oliven. Hovedretten var en risotto men uden ris men med hvede og en blanding af usødet havregrød med grønsager iflg. tjeneren en ret fra Noma !!! Kunne godt have været foruden. Til dessert en fin citrontærte med en dejlig sej konsistens men alt for sød. Ikke særlig fransk - Desværre.

Tak, Carsten S
Anmeldt 21. januar 2018

Hyggelig restaurant med god betjening og små historier om vinen.
Der kan vælges mellem 3 forretter, 3 deserter og 3 hovedretter. Man kan sammensætte det som man vil og vi fik sågar den ene hoveret som forret.
Prise er rimelig.

Tak, permf
Anmeldt 22. december 2017

Vores favoritsted når vi skal ud og spise i Helsingør er helt klart Francophile. Der er den rigtige stemning og maden er i absolut top!

Tak, jemape2017
Anmeldt 30. oktober 2017

Vi havde bestilt bord i forvejen, og det var også klar, da vi kom.

Menukortet er ikke det største. Til gengæld er det nemmere at vælge en sammensætning mellem 3 forretter, 3 hovedretter og 4 desserter. Retterne kan vælges hver for sig, men der er lidt rabat ved at vælge en 3-retters menu til i alt 325 kr.

Der er ikke noget vinkort, men man kan få lov til at smage vinen, inden man bestiller.
Det eneste negative ved det var, at den i øvrigt udmærkede tjener ikke oplyste, hvad prisen var (369 kr.), respektive hvilke andre vine der var mulighed for og til hvilke priser. Vi kunne selvfølgelig selv have spurgt, men her kunne man godt ønske sig lidt bedre service!!!

Men vi fik en rigtig god gennemgang af de forskellige retter, man kunne vælge imellem.

Som forret valgte vi henholdsvis gratineret fransk løgsuppe og svampe på smørstegt brød.

Som hovedret valgte vi nakkefilet, braisseret og grillet i hyldeblomstsaft m.m. og til dessert Tarte Tatin (karameliseret æbletærte med vaniljeis.

Vi kunne blot konstatere, at det var en positiv oplevelse; retterne var flot anrettet, veltillavet og smagte rigtig godt.

Hyggelige lokaler med udsigt til vandet, og hvor man sidder tæt.

Husk at bestille bord.

Her kommer vi gerne igen en anden gang.

Tak, Michael K

Rejsende, der kiggede på Bistro Francophile, kiggede også på

Helsingborg, Skåne

Helsingborg, Skåne

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Bistro Francophile? Fortæl om dine oplevelser!