“Spændende førsteklasses mad, behagelig betjening og stemningsfulde omgivelser”
Anmeldelse af Bistro Francophile

Bistro Francophile
Køkkener: Fransk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt for 13. februar 2017

Vi har efterhånden spist en del gange på Bistro Francophile i Helsingør, både som par og sammen med venner og familie. Hver gang har det været en dejlig oplevelse. Spisekortet har en passende bredde, ikke alt for mange retter, og råvarerne er altid friske og af høj kvalitet. Alt, hvad vi har prøvet, er meget smagfuldt og veltilberedt ud fra en filosofi om, at hver enkelt element på tallerkenen skal bidrage med sin egen smagsoplevelse. Vi har prøvet både friske, sarte, råmarinerede fiskeretter, og meget kraftige kødretter - restauranten mestrer alle farver på paletten. Vinkortet har få men velvalgte vine på programmet. Lokalerne er stemningsfuldt indrettet og har en fin udsigt mod Kronborg og Helsingborg på den anden side af Øresund. Værten Bo Haahr har sammen med sit personale skabt en restaurant det er skønt at besøge og komme igen, og som gæst føler man sig i godt selskab hver gang.

Tak, Jan Ole T

Anmeldt for 2. februar 2017 fra mobile enheder

Restauranten er ikke særlig stor, men meget hyggelig.
Menu kortet er heller ikke stort: 3 forretter - 3 hovedretter - 3 desserter at vælge imellem, men alt ( måske netop derfor ) meget velsmagende, og smukt anrettet!
Betjeningen i top.
De to vine ( hvid og rød ) vi smagte var rigtig gode.

Tak, Sonja C
Anmeldt for 30. januar 2017

Nok det tætteste man kan komme Frankrig i det kulinarisk underudviklede Helsingør. Menukortet er beskedent: 3 forretter, 3 hovedretter, 3 desserter. tre retter fås for billige 325 kr, hvoraf man bliver mæt! Vi (2 pers) fik gratineret løgsuppe, mørksej med linser og vintergrønt, nyretap med bearnaise og fritter, gateau Marcel, creme brulee. Alle retter var reelle, hverken mere eller mindre, upretentiøst og mættende uden større kiksere. Serveringen er hurtig, afslappet og jovial. Vil man have simpel fransk mad uden dikkedarer så er det bestemt et sted jeg vil anbefale.

Tak, RejseMinde
Anmeldt for 27. oktober 2016

På Francofile finder du altid gode veltilberedte retter på menuen. Du får altid en udførlig forklaring på rettens sammensætning og du bliver aldrig skuffet.
Francofile har også altid gode og velsmagende vine på programmet ligesom ungerne altid kan få det de ønsker.
Er du til pastis så spørg endelig, der er altid flere varianter på hylderne, og du bliver mega populær hos Bo der selv er stor pastis tilhænger.
God fornøjelse!

Tak, Mogens C
Anmeldt for 26. september 2016 fra mobile enheder

Autentisk bistrohygge,veltillavet mad, søde mennesker og meget rimelige priser.der blev hurtigt fyldt med par, enkelte børn, mange svenskere og en familiemiddag. Trods travlhed måtte ingen vente urimeligt. En hyggelig og velsmagende aften

Tak, Peter W

Rejsende, der kiggede på Bistro Francophile, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Bistro Francophile? Fortæl om dine oplevelser!