“Over al forventning”

7 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 4 nyttige stemmer
“Over al forventning”
Anmeldt 25. april 2016

Vi havde en fantastisk aften på bistroen i lørdags! Både mad og vin var en super god oplevelse og servicen var god, selvom det var en travl aften, hvor næsten alle gæster skulle til Mads Langer koncert.

Jeg drømmer stadig om citrontærten og vi kommer gerne igen!

• Besøgte stedet April 2016

Bidrager på niveau 6
97 anmeldelser
61 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 24 nyttige stemmer
“Hyggeligt sted men den mad jeg fik kunne have været bedre”
Anmeldt 2. april 2016

Var til middag i februar og fik fransk løgsuppe, bøf med bearnaise og 3 oste til dessert. Løgsuppen var fin men Bøffen var desværre ikke særlig god. Den var OK stegt men der var en del der måtte skæres fra. Tilbehøret til bøffen var kedeligt og ikke ordentligt varmt, det havde måske stået lidt længe i køkkenet. De tre oste var gode. Fin betjening.

• Besøgte stedet Februar 2016
Tak, jpoulsendk
Bidrager på niveau 4
29 anmeldelser
21 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 2 nyttige stemmer
“Fremragende!”
Anmeldt 4. marts 2016 fra mobile enheder

Bistro Francophile er uden tvivl vores yndlings restaurant i Helsingør. Vi har været her mange gange og bliver aldrig skuffede. Maden er altid lækker og betjeningen er i top. Stedets atmosfære bæres i høj grad oppe af Bo som ejer restauranten. Ligger med udsigt til Øresund og Sveriges kyst. Absolut et besøg værd... Eller flere!

Besøgte stedet Marts 2016
Tak, CphCitizenCopenhagen
2 anmeldelser
“Bedste restaurant i Helsingør / Best restaurant in Helsingør”
Anmeldt 6. december 2015

Vi bor i Helsingør, har prøvet de fleste spisesteder af men vender altid tilbage til Francophile, som efter vores mening klart er den bedste restaurant i byen. Et besøg værd for alle lokale og turister, der vil have andet end cafémad: Hyggelig intim atmosfære, lækker mad, supergod vin og rigtig god betjening. Uanset om vi har været der som par, med gæster eller med et selskab, har det altid været en god oplevelse. Derfor besluttede vi også at holde vores bryllupsmiddag på restauranten i sommers. Det var et hit - og nu vækker det også fine minder at spise hos Bo og co.:)

• Besøgte stedet December 2015
Tak, Louise K
2 anmeldelser
“Fransk stemning med dansk lune.”
Anmeldt 30. oktober 2015

Besøgte i aftes, sammen med min mand, denne lille bistro i Helsingør, og må godt nok sige at det var noget af en overraskelse at sådan en lille perle har gemt sig i Nordens festlige hjørne i mere end fem år uden at det var gået op for os???
Alt, lige fra løgsuppe til pate til dagens fisk (skøn ristet kulmule) til patrons hustrus friske citrontærte (den bedste jeg til dato har fået - og jeg har fået en del.) samt deres hjemmerøgede brie (en nyhed for min mand, som dog fik luret opskriften fra den sympatiske og sjove ejer) var fem stjerner plus en ordentlig håndfuld stjernestøv værd.
Alt laver de selv fra bunden, og det mærkes gennem den glade og omgængelige omgangstone der hersker imellem personalet og kunderne at det er et sted hvor man glæder sig til at komme på arbejde.
Vi var heldige at få det sidste ledige bord, og på trods af at der var stuvende fuldt følte vi aldrig at vi ventede unødigt længe på maden og vinen. Åh ja vinen! Den var også rigtig god. Både den hvide den røde, og ligeså den friske Dubonet med tonic vi nød som velkomstdrink. Sådan en har jeg ikke smagt siden jeg som ung pige rejste rundt i sydfrankrig i midten af firserne, men øj hvor de indre billeder strømmede over den indre skærm så snart jeg havde smagt den første slurk.
Summa summarum. Bistro Francophile er en kæmpe omvej værd, og det er bestemt ikke sidste gang vi kigger forbi!!
la vie est belle.

• Besøgte stedet Oktober 2015
Tak, Helga S

Rejsende, der kiggede på Bistro Francophile, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Bistro Francophile? Fortæl om dine oplevelser!