“Fransk stemning med dansk lune.”
Anmeldelse af Bistro Francophile

Bistro Francophile
Køkkener: Fransk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Helsingør, Danmark
2 anmeldelser
“Fransk stemning med dansk lune.”
Anmeldt 30. oktober 2015

Besøgte i aftes, sammen med min mand, denne lille bistro i Helsingør, og må godt nok sige at det var noget af en overraskelse at sådan en lille perle har gemt sig i Nordens festlige hjørne i mere end fem år uden at det var gået op for os???
Alt, lige fra løgsuppe til pate til dagens fisk (skøn ristet kulmule) til patrons hustrus friske citrontærte (den bedste jeg til dato har fået - og jeg har fået en del.) samt deres hjemmerøgede brie (en nyhed for min mand, som dog fik luret opskriften fra den sympatiske og sjove ejer) var fem stjerner plus en ordentlig håndfuld stjernestøv værd.
Alt laver de selv fra bunden, og det mærkes gennem den glade og omgængelige omgangstone der hersker imellem personalet og kunderne at det er et sted hvor man glæder sig til at komme på arbejde.
Vi var heldige at få det sidste ledige bord, og på trods af at der var stuvende fuldt følte vi aldrig at vi ventede unødigt længe på maden og vinen. Åh ja vinen! Den var også rigtig god. Både den hvide den røde, og ligeså den friske Dubonet med tonic vi nød som velkomstdrink. Sådan en har jeg ikke smagt siden jeg som ung pige rejste rundt i sydfrankrig i midten af firserne, men øj hvor de indre billeder strømmede over den indre skærm så snart jeg havde smagt den første slurk.
Summa summarum. Bistro Francophile er en kæmpe omvej værd, og det er bestemt ikke sidste gang vi kigger forbi!!
la vie est belle.

• Alle seneste danske
Dansk først
Espergærde, Danmark
1 anmeldelse
“Et sted hvor man kommer igen og igen.!!”
Anmeldt 30. oktober 2015 fra mobile enheder

En oplevelse fra start.
Venlig og i mødekommende når døren åbnes.
Et sted man rigtig føler sig velkommen og hjemme.
Et sted hvor man kommer igen både for madens skyld men særdeles også for betjeningen.
Tydeligt at smage at alle retter laves med hjertet.
Jeg kommer klart igen.!
Og vil anbefale andre til at tage forbi og få en god aften.

Besøgte stedet Oktober 2015
Tak, JesperRavnGeisler
Bidrager på niveau 4
26 anmeldelser
19 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 31 nyttige stemmer
“Ikke godt nok....”
Anmeldt 19. september 2015

Var på denne restaurant for ca 5 aar siden, hvor jeg via 2 besoeg gjorde bekendtskab med boef som maaske var det daarligste stykke koed jeg nogensinde har faaet i mit liv. Efter en pause paa netop 5 aar, proevede vi saa igen.
Intet menukort, men 2 tavler som giver et udvalg paa hhv 3 x for-, hoved-retter, samt desserter. Maden var akceptabel, men naeppe noget der var forberedt af en uddannet kok.
Som start fik vi rilleret and og en toast med svampe. Dette var ok

Min coq au vin var lavet af en dejlig sauce, men med seperat kogte/opvarmede stykker kylling som ikke havde simret i saucen, desvaerre.
Min partners hovedret var en fiskeret som var noget bedre...

Dessert var choc mousse og oste. Ogsaa ok

Intet vinkort, men forskellige vine var opstillet på et bord med tush-priser paa. Fuldstaendig vanvittig hoeje priser paa totalt ukendte vine fra ukendte producenter. Min partner fik et mini-glas vin (gaetter paa 4-5 cl) af husets vin til 70 kr (gentager 70 kr)....

Flink tjener, som var eneste synlige ansatte, som dog jaevnligt forlod restauranten for at ryge....

Selve restauranten er laekkert indrettet og godt beliggende...

Da der er en haandfuld andre restauranter i Helsingoer med nogen hoejere mad kvalitet
holder vi nok igen en pause paa 5 aar, foer vi proever igen....

• Besøgte stedet September 2015
Tak, Cfp123
Bidrager på niveau 4
29 anmeldelser
25 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Lækkert og behageligt ”
Anmeldt 9. september 2015 fra mobile enheder

Dette var en god oplevelse lige fra vi trådte ind ad døren til vi gik igen efter tre retter med god vin og professionel og charmerende betjening af kokken selv, som præsterede et one man show som vært, kok og tjener.
Maden var meget velsmagende med en sikker balance af de forskellige ingredienser. Alle råvarer var tydelige og det hele blev serveret med er elegant undertone og et humoristisk glimt i øjet.
Absolut et 'must', hvis man vil have god mad et rart sted.
Lad jer ikke skræmme af det store banner, der godt kunne give lidt 'turist-cafeteria' indtryk, på terrassen.

Besøgte stedet September 2015
44 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 23 nyttige stemmer
“Altid en god stemning”
Anmeldt 5. august 2015

Kommer tit på Frankofil og Patron har altid et godt og overskueligt menukort at byde på. Der er altid en god stemning og er vejret til det kan middagen nydes udenfor på terrassen med udsigt til Helsingborg, færger og springvand. Der er altid hyggeligt og man føler sig altid velkommen.

• Besøgte stedet Juli 2015
Tak, Naac64

Rejsende, der kiggede på Bistro Francophile, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Bistro Francophile? Fortæl om dine oplevelser!