“Altid en god stemning”

Køkkener: Fransk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt for 5. august 2015

Kommer tit på Frankofil og Patron har altid et godt og overskueligt menukort at byde på. Der er altid en god stemning og er vejret til det kan middagen nydes udenfor på terrassen med udsigt til Helsingborg, færger og springvand. Der er altid hyggeligt og man føler sig altid velkommen.

Tak, Mogens C

Anmeldt for 2. august 2015 fra mobile enheder

Tog min kæreste med ud for at spise, og vi valgte at gøre det på Francophile efter noget overvejelse. Ingen af os kendte stedet rigtig eller havde hørt om det, selvom vi begge er fra Helsingør. De havde en god menu til en meget fornuftig pris, så vi tog chancen og fik et bord udenfor da vejret var godt. Udsigten bliver ikke bedre, når man sidder og kigger udover Wilbroes Plads med springvandet og Statshavnen med de store færger der sejler frem og tilbage, og med noget af Kronborg.
Vi fik begge en tre-retters menu, præsenteret af ejeren selv, og selvom der var mange gæster og de var stressede, havde vi en rigtig god oplevelse. Maden var virkelig lækker! Især deres ratatouille til forret var ikke til at modstå! Desuden fik vi et gratis glas dessertvin til desserten som undskyldning for deres stressen rundt. Men vi sad blot og nød udsigten, hinanden og vejret.
Men alt i alt en virkelig god oplevelse, god mad til en god pris, og vil helt klart besøge stedet igen en anden gang, og kan klart anbefale denne restaurant!

Tak, Thorbjørn B
Anmeldt for 23. juli 2015

En hovedret med mangler, tilbehøret var bl.a. små franske grønne linser, som ihverfaldt ikke havde været sat i blød, hårde og knasende, så dem opgav vi at spise. Derfor var det en høj pris for ét stykke, ganske vist fint mørt, nakkekam med tomatsovs ! Vi spurgte så om andet tilbehør, fik efter nogen tid stegte kartofler, første vandflaske var lunken, fik efter nogen tid en koldere, og senere salt og peber. Ingen vinkort, kunne derfor ikke se priser. Parret bag os måtte rykke for deres bestilling, så derfor opgav vi desserten, af frygt for endnu længere ventetid. Man undskyldte sige med at der havde været travlt til frokost, men det er vel ikke noget der skal gå ud over aften gæsterne ?
Jeg gætter på det er en forholdsvis nystartet forretning, for der manglede i den grad styring på tingene !

Tak, John A
Anmeldt for 17. juli 2015 fra mobile enheder

Ringede i forvejen og bestilte bord. Og det var godt, for vores var det eneste der var tilbage da vi kom. Dejligt bord ved vinduet. Vi nød den første flaske rødvin. Det tog noget tid, før vi gik vores forret. Men der var også travlt. Skøn mad og dejlig husets rødvin. Betjeningen var top hyggelig professionel og samtidig familiær. Stedet kan varmt anbefales.

Tak, Erik_og_Michael
Anmeldt for 3. juli 2015 fra mobile enheder

Menukortet er til at overskue: 3 forretter, 3 hovedretter og 4 desserter. Alle fransk-inspirerede. Priserne er også enkle: Retterne i hver gruppe har samme pris, men hvis man tar alle 3 får men en god rabat. Vi var 4 så vi prøvede alle retterne og de var alle sammen rigtig gode og velsmagende. Udvalget af vine var også begrænset, men de så gode ud. Det var en hverdag så vi delte en flaske hvidvin som tjeneren anbefalede og som bestemt var pengene værd. Alt i alt en god oplevelse og bestemt et sted vi kommer igen.

Tak, JohsMads

Rejsende, der kiggede på Bistro Francophile, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Bistro Francophile? Fortæl om dine oplevelser!