“Fint sted men de har ikke udnyttet mulighederne optimalt”
Anmeldelse af Danmarks Tekniske Museum

Copenhagen Card
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Danmarks Tekniske Museum er et eldorado for alle børn og voksne. Her kan du gå på opdagelse i en verden af teknologiske opfindelser, som har ændret vores måde at leve på. Du kan opleve verdens ældste bil, der stadig kan køre, se den danske flypioner Ellehammers fly fra 1906 og forskellige modeller af den berømte danske motorcykel Nimbus. Det bliver helt nostalgisk, når du står foran de gamle radioer og fjernsyn fra 1960’erne eller den populære Commodore 64 fra 1980’erne. Her er masser af oplevelser for fuld kraft, der skaber begejstring for teknik og naturvidenskab. Måske du bliver inspireret til at opfinde fremtidens ting, som vi ikke kan leve uden? Der er nemlig rig mulighed for at lade sig inspirere i en af Europas bedste tekniske samlinger. Danmarks Tekniske Museum inviterer dig med på en rejse, hvor vi bygger bro mellem dig og Danmarks teknologihistorie og sammen ser ind i fremtiden.
Anmeldt 30. december 2016

Det er lidt ærgerligt at museet ikke udnytter de muligheder de har. Der mangler en del formidling og så er der for mange "gør selv" til der ikke virkede mens vi var der. Pas på med at tage derud en kold dag fordi hallerne er ikke opvarmede. Check også hvad der er af aktiviteter. Museet virker som om de mangler penge til at gøre en ekstra indsats og derfor er det stadig et godt sted der kunne blive så meget bedre.

Tak, TwanMandersDenmark
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 17. november 2016 fra mobile enheder

Det var rigtig sjovt at vise min datter hvordan teknogien så ud, da jeg var 12 år.
Kassettebåndoptageren var super sjov at vise hende. Lige ledes et gammel fjernsyn med pauseskærm fik vi meget sjov ud af. Men hittet var en gammel telefon med drejeskiven og mønttelefonen.

En dejlig lørdag formiddag havde vi her.

Tak, Camilla K
Anmeldt 4. november 2016

Har været der flere gange med mit barnebarn ( dreng ) det er vildt spændende for både store og små. Også fordi at man kan få lov at sidde inde i fly og biler mv. Man må både se og røre.

Tak, Bjarne51
Anmeldt 30. oktober 2016 fra mobile enheder

Et utrolig stort indhold af teknik, fly og biler fra alle tider. Et par rigtig interessante timer for den som godt kan li at gå lidt i detaljer med teknikken. Kan klart anbefales! Husk en jakke hvis det er en kold dag, da der ingen varme i hallerne er.

Tak, Mikkel Z
Anmeldt 18. oktober 2016

Den danske opfinder af skrivemaskinen Malling Hansen er repræsenteret med flere skrivekugler. Simon Spies' flotte Mercedes 600, et samlebånd fra Nilfisk støvsuger fabrikken, Draken fly, Ellehammers opfindelser, ja selv en rigtig sofacykel er blot nogle af de mange ting, dette fantastiske museum har. Afsæt god tid og husk den varme jakke i vinterhalvåret, for kæmpehallen med mange biler og flyvemaskiner kan ikke varmes op.

1  Tak, Ole K

Rejsende, der kiggede på Danmarks Tekniske Museum, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Danmarks Tekniske Museum? Fortæl om dine oplevelser!