“Kanon for den teknisk interesserede ”
Anmeldelse af Danmarks Tekniske Museum

Copenhagen Card
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Danmarks Tekniske Museum er et eldorado for alle børn og voksne. Her kan du gå på opdagelse i en verden af teknologiske opfindelser, som har ændret vores måde at leve på. Du kan opleve verdens ældste bil, der stadig kan køre, se den danske flypioner Ellehammers fly fra 1906 og forskellige modeller af den berømte danske motorcykel Nimbus. Det bliver helt nostalgisk, når du står foran de gamle radioer og fjernsyn fra 1960’erne eller den populære Commodore 64 fra 1980’erne. Her er masser af oplevelser for fuld kraft, der skaber begejstring for teknik og naturvidenskab. Måske du bliver inspireret til at opfinde fremtidens ting, som vi ikke kan leve uden? Der er nemlig rig mulighed for at lade sig inspirere i en af Europas bedste tekniske samlinger. Danmarks Tekniske Museum inviterer dig med på en rejse, hvor vi bygger bro mellem dig og Danmarks teknologihistorie og sammen ser ind i fremtiden.
Anmeldt 30. oktober 2016 fra mobile enheder

Et utrolig stort indhold af teknik, fly og biler fra alle tider. Et par rigtig interessante timer for den som godt kan li at gå lidt i detaljer med teknikken. Kan klart anbefales! Husk en jakke hvis det er en kold dag, da der ingen varme i hallerne er.

Tak, Mikkel Z
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 18. oktober 2016

Den danske opfinder af skrivemaskinen Malling Hansen er repræsenteret med flere skrivekugler. Simon Spies' flotte Mercedes 600, et samlebånd fra Nilfisk støvsuger fabrikken, Draken fly, Ellehammers opfindelser, ja selv en rigtig sofacykel er blot nogle af de mange ting, dette fantastiske museum har. Afsæt god tid og husk den varme jakke i vinterhalvåret, for kæmpehallen med mange biler og flyvemaskiner kan ikke varmes op.

1  Tak, Ole K
Anmeldt 21. august 2016 fra mobile enheder

Vi brugte cirka en time. Der er ikke meget man kan "lege" med - så der er meget med at gå rundt og bare se. Men det er rigtig fint, og det koster kun 60kr.

Tak, Filipe D
Anmeldt 26. juli 2016

Vi har været her mange gange og det er altid sjovt. Sidste gang synes i 70 værelset var sjovest. Min datter synes kassettebånd og telefoner fra den tid er hysterisk gammeldags - ja for mig er det jo min ungdom :-)

Tak, Camilla K
Anmeldt 9. juli 2016 fra mobile enheder

Museet er af ældre dato, og kun få udstillinger er tidssvarende. Men en del af de udstillede fly, biler mv behøver ikke den store formidling - og slet ikke til far/søn udflugter. Entréen er ganske rimelig, og det er nemt at parkere.

Tak, michael j

Rejsende, der kiggede på Danmarks Tekniske Museum, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Danmarks Tekniske Museum? Fortæl om dine oplevelser!