“1 time”

Copenhagen Card
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Danmarks Tekniske Museum er et eldorado for alle børn og voksne. Her kan du gå på opdagelse i en verden af teknologiske opfindelser, som har ændret vores måde at leve på. Du kan opleve verdens ældste bil, der stadig kan køre, se den danske flypioner Ellehammers fly fra 1906 og forskellige modeller af den berømte danske motorcykel Nimbus. Det bliver helt nostalgisk, når du står foran de gamle radioer og fjernsyn fra 1960’erne eller den populære Commodore 64 fra 1980’erne. Her er masser af oplevelser for fuld kraft, der skaber begejstring for teknik og naturvidenskab. Måske du bliver inspireret til at opfinde fremtidens ting, som vi ikke kan leve uden? Der er nemlig rig mulighed for at lade sig inspirere i en af Europas bedste tekniske samlinger. Danmarks Tekniske Museum inviterer dig med på en rejse, hvor vi bygger bro mellem dig og Danmarks teknologihistorie og sammen ser ind i fremtiden.
Anmeldt 21. august 2016 fra mobile enheder

Vi brugte cirka en time. Der er ikke meget man kan "lege" med - så der er meget med at gå rundt og bare se. Men det er rigtig fint, og det koster kun 60kr.

Tak, Filipe D
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 26. juli 2016

Vi har været her mange gange og det er altid sjovt. Sidste gang synes i 70 værelset var sjovest. Min datter synes kassettebånd og telefoner fra den tid er hysterisk gammeldags - ja for mig er det jo min ungdom :-)

Tak, Camilla K
Anmeldt 9. juli 2016 fra mobile enheder

Museet er af ældre dato, og kun få udstillinger er tidssvarende. Men en del af de udstillede fly, biler mv behøver ikke den store formidling - og slet ikke til far/søn udflugter. Entréen er ganske rimelig, og det er nemt at parkere.

Tak, michael j
Anmeldt 6. juli 2016

Museets samlinger afspejler den teknologiske udvikling i Danmark, med Jacob Ellehammers fly (drage) og maskiner, Simon Spies Mercedes 600 lang, en tysk flyvebåd under opbygning og en gammel model marine-vandfly, som på autentisk vis bliver genskabt efter de originale tegninger fra Holmen. Også gamle biler i første og sidste udgaver kan beses, en Volvo Amazone, stadig med plast på sæderne og kun de få kilometer fra Göteborg på tælleren! Danmark var et stort marked for Volvo, så den næstsidste Amazone som blev bygget, blev kørt direkte ned til Helsingør! Også de første Volkswagen og Morris Mini som kom til Danmark, har importørerne fundet frem til, så de i dag står i renoverede udgaver. Også hele fly har fundet plads på museet..

1  Tak, jyfi2016
Anmeldt 6. marts 2016 fra mobile enheder

Der var hundekoldt i museet og udstillingerne var uinspirerende for at sige det mildt. Når det er sagt, så er det meget at fordybe sig i, men det vil være klogt at dele besøget op i emner efter interesse. Vi kommer gerne igen, når temperaturen gør indeklimaet mere behageligt.

Tak, Torben V

Rejsende, der kiggede på Danmarks Tekniske Museum, kiggede også på

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Danmarks Tekniske Museum? Fortæl om dine oplevelser!