“Uhm!”
Anmeldelse af Værftets Madmarked

Værftets Madmarked
Beskrivelse: På Værftets Madmarked mødes folk rundt om langborde, i Loungen eller i vores mormorstue til hyggeligt stunder og gode Street Food oplevelser. Både sortimentet og priserne inviterer verden indenfor – Værftets Madmarked er nemlig et sted for alle, både lokale og turister! Vi ligger i de smukkeste maritime omgivelser i hjertet af Helsingørs kulturområde, det gamle skibsværft. På Værftets Madmarked bestræber vi os på at overraske og blive ved med at bringe historierne og håndværket tilbage til de gamle værftshaller. Dette gør vi med Street Food, fællesskab og gode oplevelser.
Anmeldt 15. august 2018 fra mobile enheder

Her er lækker mad til gode priser i et spændende og anderledes miljø for unge og gamle. Absolut et besøg værd eller flere

Tak, jopi2016

Anmeldt 6. august 2018

På Helsingør Værft område finder man Værftets Madmarked.
Vi var der en søndag over middag og der var en del mennesker.
Parkering gratis på området hvis der ellers er plads og ellers er der den Nye Kronborg P-plads tæt på.
Bænke og borde ude og inde i hallen er der i midten opstillet mange forskellige gamle borde og stole.
Mange små forskellige køkkener som nok har et eller andet til alle, indisk, dansk, fisk, pandekager og meget andet, virker lidt broget det hele, men det er vel hvad Street Food drejer sig om.
Vi valgte Fish and chips og det mente mange vist var en god ide lige den dag, så en del kø. Men værd at vente på super frisk og varm og en god portion, prisen lige til den gode side, men opvejes lidt af kvaliteten.
Nyt og spænende sted

Tak, Danes55
Anmeldt 31. juli 2018 fra mobile enheder

Vi spiste fra gourmet grillen og fik lidt forskelligt vi var alle 4 tilfredse og følte os underholdt af miljøet i hallen. Vi fik både mad og drikke ret hurtigt. Der var en sød dame der kom rundt og hørte om vores oplevelse havde levet op til forventningerne.

Tak, tanjak703
Anmeldt 30. juli 2018

Entreprenante folk har indrettet et marked med gademad i den gamle værftshal - lidt i stil med den noget større udgave på den nu nedlagte papirhal på Papirøen i København.

Der er alt lige fra indisk, mexikansk (tacos), fish & chips, burgere, flæsskestegssandwich, dansk smørrebrød, pizza, og meget andet at vælge imellem. Kvaliteten af maden ser umiddelbart lidt svingende ud, så det kan tilrådes at være lidt kritisk med, hvad man vælger. Hvis man er i tvivl, kan jeg anbefale en burger med langtidsstegt og meget mørt og velsmagende oksespidsbryst ("brisket" på amerikansk) fra Foodtrucken Gastro Grillen (The Shack), eventuelt suppleret med en gang "fritter on the side" til i alt 109 kr.

Priserne kan synes lidt høje, men street food jo typisk heller ikke rigtig billigt andre steder - i hvert fald ikke her i DK.

Madmarkedet fungerer fint og er sammen med Kulturværftet og Søfartsmuseet med til at give liv på havnen og det gamle værftsområde, .

Tak, nielsmartin
Anmeldt 28. juli 2018 fra mobile enheder

Laaaaaang ventetid, lige meget om man skal have pasta eller flæskesteg. Man får aldrig maden samtidig og den er ikke særlig velsmagende og det er jo ikke fordi det er billig mad.

Tak, Lone L

Rejsende, der kiggede på Værftets Madmarked, kiggede også på

Helsingborg, Skåne
Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Værftets Madmarked? Fortæl om dine oplevelser!