“Frokost”

Rådmand Davids Hus
Spisemuligheder: Reservationer
Spisemuligheder: Reservationer
Anmeldt 27. oktober 2018 fra mobile enheder

Vi bestilte hh en kryddersild og en karrysild, samt en leverpostej.

Det var ikke rigtig den oplevelse lokalerne satte os i vente. Lokalerne er virkelig indbydende og meget hyggelige - ligesom personalet og deres opvartning var upåklagelig..!

Min kryddersild lå på et “nybagt” drivende vådt stykke rugbrød, havde man ulejliget sig med at lade silden ligge lidt at tørre på et stykke køkkenrulle kunne meget have være reddet, rødløg, mayonnaise og kapers lå ved siden af så man selv kunne “bygge” sit smørrebrød. Mayonnaisen var ordinær - ( jeg foretrækker Hellmanns - med den rette eddike balance ) rødløgene ok, men de kapers jeg fik var melede og nærmest smagsløse !!?
Det har jeg alligevel aldrig oplevet før..

Selve silden var ikke rigtig med det bid jeg forventede det samme gjaldt karrysilden.. lidt ærgerligt faktisk..

Leverpostejen blev serveret varm - rygende varm.. igen sker der det at det “nybagte” rugbrød bliver drivende vådt - ærgerligt synes jeg..

Jeg havde forventet et højere kulinarisk niveau må jeg indrømme.
De svenskere der uden tvivl sigter efter dette ikoniske sted får en oplevelse af at Dansk smørrebrød er en lidt sær ting..
Jeg havde en fornemmelse af at de råvarer man betjener sig af er indkøbte varer - og det kan man måske forsvare - i og såfremt man vælger det bedste af det bedste, det virker desværre ikke helt sådan.

Lad mig understrege lokalerne i deres meget autentiske og originale indretning er formidable og betjeningen er rigtig sød og behagelig !

Jeg ville måske også vælge at musikken var mindre dominerende.. det var lige der hvor jeg blev lidt irriteret.. eller også var det fordi det våde “nybagte” rugbrød havde tændt for mit niveau af opmærksomhed og lettere irritation..

Dato for besøg: oktober 2018
Tak, Basbone

Anmeldt 6. september 2018

Kedelig ordinær mad. Laksepate som købt i supermarkedet på kedeligt brød, sej ribbenssteg på gennemblødt rugbrød. God musik.

Dato for besøg: september 2018
Tak, henningb3
Anmeldt 29. august 2018 fra mobile enheder

Gemt væk fra hovedgaden, finder man Helsingørs bedste frokost.

Vi kom ind 2 personer og fik et bord direkte ovenpå den gamle bymur (uden dog at vide der først), som ligger lige under restauranten.

Betjeningen var virkelig venlig og god og deres smørrebrød virkelig godt og til rigtig gode priser.

Jeg vil klart anbefale at få en frokost i hyggelige omgivelser her og vil også selv vende tilbage snarest.

Dato for besøg: august 2018
1  Tak, DanielStenskov
Anmeldt 22. august 2018 fra mobile enheder

Rigtig hyggeligt sted , maden lidt skuffende , den var kedelig , vi fik en platte.
betjeningen var langsom men venlig

Dato for besøg: august 2018
Tak, hanneboldt
Anmeldt 7. august 2018

Min hustru og jeg havde bestilt bord i gårdhaven og der var klart til os,da vi kom. Det er en frokostrestaurant, men udvalget er tilpas og maden er fremragende. Personalet er fantastisk imødekommende og betjeningen er hurtig. Det varen onsdag vedfrokosttid, vi var der. Solen skinnede i gården og vi ved nu, at man skal bestille bord, hvis man vil ind. Der var en konstant strøm af folk, som kom ind fra gaden og spurgte efter et bord,men der var intet ledigt.

Dato for besøg: juli 2018
1  Tak, finn359

Rejsende, der kiggede på Rådmand Davids Hus, kiggede også på

Helsingborg, Skåne

Helsingør, Helsingør Kommune

Har du været i Rådmand Davids Hus? Fortæl om dine oplevelser!