TripAdvisor
Helsingør
Tilføj
Indbakke
Søg

“Hyggeligt sted med Italiensk mad”
Anmeldelse af Cafe Divino

Cafe Divino
Køkkener: Italiensk
Velegnet til: Familier med børn, Romantisk
Spisemuligheder: Udendørsservering, Reservationer

Der er tale om et lidt gammelt, slidt lokale, men rimeligt hyggeligt. Der er venlig betjening, som kan gøre sig forståelig på dansk - engelsk er dog bedre. Maden er Italiensk, men på det jævne. Ikke noget dårligt, men heller ikke noget der får os til at komme igen.

Dato for besøg: november 2019
Tak, viggol778

Anmeldt 3. august 2019 fra mobile enheder

Kommer flere gange om året på både Divino og Divina. Begge steder er velbeliggende, hyggeligt indrettet, og retterne/pizzaerne er ok, omend i den dyre ende i forhold til kvalitet.
Men, for der er et kæmpe men..!! Serviceoplevelsen er nærmest hver gang under lavmål, fra ankomsten med eller uden reservation, til tjenere der er meget vanskelige at få kontakt til, og en generel oplevelse af at man som gæst er lidt til besvær. Stedet mangler i den grad hjerte og nærvær i sin omgang med kunderne, og når det mangler er oplevelsen af ligegyldighed nærliggende.

Dato for besøg: juli 2019
Tak, MMAD19
Anmeldt 26. maj 2019

Cafe Divino er et hyggeligt sted med autentisk italiensk atmosfære, men vi er et par som ikke havde en god oplevelse med deres brunch en søndag formiddag i maj.

Vi blev først placeret ved et bord i en smal passage mellem vinduet og baren. Bordet var ikke et spisebord men tilsyneladende et aflangt gammelt skrivebord. For at vi kunne være der, måtte min kæreste sidde på en bænk i vinduet, mens jeg måtte sidde for bordenden.

Straks jeg havde sat mig ned, blev jeg bedt om at sætte mig om til den anden bordende, fordi personalet skulle få plads til et bord mere ved siden af vores. Jeg flyttede, men der var så lidt plads, så jeg sad lige op ad en reol, og det viste sig, at der blev aldrig sat et bord mere alligevel. Pga bordets konstruktion kunne jeg ikke få mine ben ind under bordet. Ali i alt sad jeg ret akavet under hele brunchen.

Trods de lille antal gæster på dette tidspunkt var al personalets opmærksomhed rettet mod at forberede en større fest i det tilstødende lokale. Det betød, at det generelt tog lang tid at få kontakt med en tjener og lang tid at få en reaktion, hvis de da ikke glemte at komme med det, vi bad om. Samtidig var der en dame, som gik forbi vores bord i den smalle passage måske 20 gange under hele brunchen. Vi undrede mig over, hvad der foregik. Det gik op for os, at hun satte blomster på bordene til festen i det tilstødende lokale. Det foregik ved, at hun hentede een vase med blomster ad gangen fra et bord på den anden side af baren. Det var stærkt irriterende efterhånden med denne nonstop trafik lige op ad vores bord, og som kunne have været halveret, hvis hun havde brugt begge hænder!

Vi fik vores brunch på en tallerken på trods af, at Cafe Divino på sin hjemmeside havde annonceret, at der var tale om en brunch buffet. Vi spurgte til det hos tre forskellige blandt personalet, før det gik op for dem, at de ikke havde fået opdateret deres hjemmeside. Den manglende opdatering betød også, at vi ikke fik den brunch, vi havde forventet. Vi spurgte også til dette og fik at vide, at de ændrede brunchen hver måned - de havde bare glemt at opdatere den. Kvaliteten af maden var udmærket, men udvalget også lidt kedeligt. Vi måtte bestille noget så almindeligt i en brunch som spejlæg og bacon ved siden af. Ikke 200 kr værd, synes vi. Vi spurgte forgæves efter smør og salt et par gange og måtte til sidst selv hente det i baren, da vi ikke ville vente længere.

Endelig gik det op for os, at de lukkede kl 12 i stedet for kl 13 pga festen i det tilstødende lokale. Da vi startede kl 11 fik vi lidt travlt til sidst. Det havde de heller ikke fået skrevet på hjemmesiden.

Så vores konklusion var, at vi skulle have sprunget den brunch over! De var ikke hyggeligt og ikke en god oplevelse. Vi tror det er bedre at holde sig til Cafe Divinos klassiske italienske mad til frokost eller middag. Italienere har jo heller ikke tradition for stor brunch - det kunne man god mærke.

Dato for besøg: maj 2019
Tak, Lars D
Anmeldt 9. maj 2019 fra mobile enheder

Endnu engang blev vi ikke skuffet.
Lækker mad og god vin , sød og høflig betjening .
Husk at bestille bord, ellers kan man komme forgæves .. Vi havde bestilt bord og her var fuldt hus ... På en helt alm. Torsdag i Maj.

Dato for besøg: maj 2019
Tak, berithl2018
Anmeldt 30. marts 2019 fra mobile enheder

Jeg fik carbonara og den var virkelig god. Dejlig cremet og masser af køb i den. Godt udvalg af italienske øl og lidt soda- og saftvand, men til den dyre side.

Dato for besøg: marts 2019
Tak, 626iane

Rejsende, der kiggede på Cafe Divino, kiggede også på

Espergærde, Helsingør Kommune

Har du været i Cafe Divino? Fortæl om dine oplevelser!