Nordisk Film Biografer Imperial
En god oplevelse i kolde rammer

Anmeldt d. 2. marts 2020
Rejserik
Køge, Danmark
Ikke tosset af se “A star os born” på 141 m2 lærred.

Anmeldt d. 11. december 2018
748Rita
Århus, Danmark
fra mobile enheder

Google
De mest populære ture og aktiviteter i og omkring København
fra 29,48 US$
908 anmeldelser
fra 65,06 US$
fra 30,65 US$
Anmeldt d. 2. marts 2020

En lørdag formiddag til operabio levede næsten op til de forventninger vi havde til denne dejlige biograf. Gode sæder, godt billede og god lyd.
Men rammerne fortjener at blive opgraderet. For det første var der ubehageligt koldt i salen, så man skulle pakke sig godt ind i sin vinterjakke.
Dernæst virkede betjeningen i kaféområderne urutinerede, samtidig med at der var problemer med bryggemaskinerne.

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, Rejserik
Anmeldt d. 27. april 2019 fra mobile enheder

At se en tre timers film i en fyldt sal 1 uden nogen form for Temperaturstyring bliver nærmest tortur når der allerede 20 min inde i filmen er kogende varmt.
Derudover er lyd og billede oplevelsen ganske god

Dato for oplevelse: april 2019
Tak, wiii2016
Anmeldt d. 11. december 2018 fra mobile enheder

Vi var i bio for st se Premiere på “A star is born”. Vi ferierede i København og tænkte, at netop denne biograf måtte være egnet til en film ned så meget musik. Og det kan nok være, at vi fik valuta og nydelse for alle pengene. Fantastisk lyd. Jo, Dolby Atmos (et system med 64 lydkanaler), som er Dolby’s mest avancerede lydsystem blev etableret under renovering i 2013.
I starten fandt vi den under reklamen meget høj, men omvendt hører man ingen snak fra rækkerne, fordi lyden dominerer.
Der er 1002 sæder ifølge hjemmesiden, men ifølge Nordisk Film er der 982 billetter til salg.
Kæmpe oplevelse at være i den store biograf
og med 64 lydkanaler til ørerne.

Bonusinfo:
Biografen byggedes fra 1957 og åbnedes i 1963 med 1563 sæder. Der er foretaget adskillige renoveringer og forbedringer siden, og der er vægtet mere plads til det enkelte sæde og plads til benene, så antallet af sæder er faldet til 1002.
Det er Skandinaviens største enkeltbiograf.
Det er Nordeuropas største enkeltbiograf.
Der har været initiativ til at bygge flere biografer i Imperial, men alle forslag er afvist, da Nordisk Film overtog biografen.

Dato for oplevelse: december 2018
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 17. maj 2018 fra mobile enheder

Skal man ser en premiere film på stort lærred og med fantastik lyd, så er dette stedet..Vi så Deadpool 2 idag og det var en stor oplevelse for ungerne, da det var deres første besøg i Imperial :)
Gode stole og fin benplads.
Og så fin kiosk med mulighed for at købe snacks, slik og drikke mm.

Dato for oplevelse: maj 2018
Tak, henrik k
Anmeldt d. 1. december 2017

Meget flot biograf med dejlige sæder. Desværre er der ikke installeret tele-slynge anlæg, så 'vi' hørehæmmede med høreapparater er ikke godt hjulpet.

Dato for oplevelse: november 2017
Tak, Klaus E