“Havde bestilt bord på forhånd.”

Sans Souci Restaurant & Vinstue
Køkkener: Fransk, Dansk
Velegnet til: Romantisk, Lokalt køkken
Spisemuligheder: Reservationer
Kvarter: Frederiksberg
Beskrivelse: Sans Souci Restaurant & Vinbar Sans Souci er opført i 1902 og ligger på Madvigs Allé i hjertet af Frederiksberg. De smukke historiske lokaler rummer en helt særlig ånd og har indtil i dag kun haft 5 ejere. Vi er kendt for vores klassiske danske frokost og for vores aftenmenu med et varieret udvalg af danske og franske klassikere. Velsmagende med saft og kraft og med fokus på kvalitet og de gode råvarer. Passion for vin fornægter sig ikke, og i vores vinstue finder du gode vine og masser af åbne flasker, som sælges på glas. Vine fra Bourgogne, Bordeaux, Napa, Piemonte, Alsace og Toscana fylder særligt meget i vinskabet. Smagen, de lokale råvarer, det gode håndværk og masser af atmosfære er omdrejningspunktet for den oplevelse, vi gerne vil give vores gæster. Velkommen på Sans Souci!
Anmeldt 29. juni 2020

Vi ankom og fik et vinuesbord. Tjeneren var helt igennem ok. Maden kom rimeligt hurtigt og var helt efter bogen, også bearnaisesaucen.

Dato for besøg: juni 2020
Tak, Scanshow

Anmeldt 16. maj 2020 fra mobile enheder

Vi er kommet på Sans Souci igennem en del år efterhånden - og efter nye ejere overtog glædede vi os til at besøge restauranten igen.
Men vi er blevet skuffede hele 3 gange, og sidste gang blev vi bare så ærgelige. De første 2 gange handlede om sådan lidt middelmådig tilberedning og mangel på tilsmagning og balance i maden. Noget, som normalt ikke kendetegner Sans Souci. Men vi tænkte, at det var “begynderfejl” og måske en for travl dag. Det er helt vores egen fejl, at vi ikke har påpeget det venligt.

Vi skulle fejre min mands teenage søns fødselsdag og glædede os til, at han skulle med på et nyt sted end hans mangeårige yndlingssted Sokkelund. Da vi kommer - er der kun 3 andre borde - ialt 6 gæster. Så der var ikke travlt.

Vi var 4 personer - 2 teenagebørn og 2 voksne. Bestilte snacks, 2 x forretter, 1 x Bøf Bearnaise á 275 kr, 1 x Coq au Vin á 175 kr, 2 x Helstegt Rødtunge á 300 kr pr. stk, haricot verts á 50 kr og grøn salat á 45 kr. Da vi skal køre, bestiller vi kun et par glas vin samt drikkevarer til børnene.
Tilføjer lige, at der kun følger hhv. sauce og kartofler med til steaks - ingen former for grønt/garniture. Til fisken kommer der en lille grøn salat, sauce og danske kogte kartofler.

Da min mand og jeg får rødtungerne, så er de ikke stegt nok. De er tydeligt helt rå i fiskekødet.
Jeg/vi elsker fisk, spiser det meget ofte - og jeg er oprindeligt uddannet faglært kok. Vi er bestemt ikke til overstegt fisk. Det må faktisk godt være en smule til den understregte side. Men fisken var rå ved benet. Min mands fisk var MEGET rå og en smule blodig ved rygbenet.

Så vi siger til den søde tjener, om hun vil spørge, om vi kan få dem i ovnen lidt længere. Hun undskylder meget og siger, at vi selvfølgelig skal have nye fisk. Hun tager tallerkenerne med ud i køkkenet, og så kommer reaktionen.

Vi sidder simpelthen i restauranten og kan høre, hvordan kokken råber og kaster rundt med tingene. Han er tydeligvis meget utilfreds med de tilbagesendte fisk.
Der var yderst pinligt, at vi sidder i en næsten tom restaurant med børnene - og overhører sådan en omgang med råben og skrigen over tilbagesendt mad.

Jeg er virkelig ked af det, og vi blev bare så ærgelige. Det var også så synd for den søde tjener, som efter lang tid - helt forfjamsket - kom tilbage til bordet med nye fisk til os. Børnene var for længst færdige med maden.
Men det ville vi sådan set hellere - end spise dårligt tilberedt fisk til 300 kroner pr. stk.
Selv på Frederiksberg/Kbh er 300 kroner for en rødtunge med kogte kartofler i den høje ende - efter min mening. Men det er ok, hvis den så spræller af friskhed, og så sidder lige i skabet.

Samlet pris for vores aften bliver lige omkring 2200 kroner. Det er HELT fint og helt prismæssigt ok.
Vi spiser meget ofte ude, og er også bosat centralt på Frederiksberg, så vi forstår godt sammenhæng mellem priser, kvalitet og udgifter. Jeg kender også godt en del til køkkenprocenter, løn osv.
Tjeneren fik lidt ekstra drikkepenge som plaster på såret. Det var jo ikke hendes skyld.

Men med den fødselsdags oplevelse så tror jeg, at det skal vare lidt, før vi kigger forbi igen.

Dato for besøg: februar 2020
Tak, maria_paleo_food
Anmeldt 13. marts 2020 fra mobile enheder

Jeg var på dette fantastiske lille sted på Frederiksberg med min veninde. Vi har fået super god betjening og fremragende mad. Den meget søde og nærværende tjener Berit sørgede for at vi var i gode hænder fra start til slut. Vi fik specialdrinks efter bestilling.
Maden var på et meget højt niveau. En skjult perle på Frederiksberg.
Kan varmt anbefales.

Dato for besøg: marts 2020
Tak, 472irinat
Anmeldt 11. marts 2020

I mandags fik vi den mest fantastiske stegte flæsk på Sans Souci. Hele familien er vilde med stemningen, og betjeningen er i top. Vi glæder os til det næste besøg inden længe!

Dato for besøg: marts 2020
Tak, charlottexenia
Anmeldt 23. januar 2020

Frokost der bestod af veltillavet smørrebrød af den bedste kvalitet.
Tvivler på at det fås bedre i byen.
For ikke at glemme den gode og opmærksomme betjening.
Kan anbefales.
Vi kommer helt sikkert igen.

Tak, sak3700

Rejsende, der kiggede på Sans Souci Restaurant & Vinstue, kiggede også på

Frederiksberg, København

Har du været i Sans Souci Restaurant & Vinstue? Fortæl om dine oplevelser!