“Absolut bedste pizzaria i Kbh. ”
Anmeldelse af Pizzeria La Fiorita

Pizzeria La Fiorita
Køkkener: Italiensk, Fastfood
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Levering, Udendørsservering, Reservationer, Takeaway
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: Pizzeria La Fiorita åbnede i maj 1991, og lå dengang i Nansensgade 62. I november 1995 åbnedes endnu en butik i Ahlefeldtsgade 28, kld, med salg af italienske specialiteter og delikatesser (Salumeria La Fiorita). Snart samledes begge butikker i de nye lokaler, og det oprindelige pizzeria bruges nu som forretningens lagerlokaler. I Pizzeria Salumeria La Fiorita kan man købe pastaretter og pizza, vine, desserter, brød, oste, pølser og oliven m.m. Der er ægte italiensk stemning med sang, livsglæde og flirt mens fjernsynet kører, så man kan følge med i sporten eller et af de mange italienske tv-programmer. Pizzeriaet der er gadens første, går ikke på kompromis med kvaliteten, og er da også blevet underleverandør til flere af gadens caféer og hoteller.
Anmeldt 31. maj 2018 fra mobile enheder

Vi var her den aften der var “Distortion” i København og ja, der varmt og travlt. Alt personale arbejdede på højtryk for at betjene både take away kunder og os der sad ude ved bordene. God stemning alligevel og en pizza der var værd at vente på. Langt tid siden at jeg har smagt en “rigtig” pizza der er lavet af en kok der ved hvordan en pizza skal smage. Helt perfekt. dejlig uformel stemning i den lille kælder

Dato for besøg: maj 2018
Tak, 902tinav

Anmeldt 11. maj 2018 fra mobile enheder

Hyggeligt pizzaria hvor vi var heldige at komme til frokost på en solskinsdag, så pizzaen blev nydt udenfor på det lille torv. Pizzaen var helt i top!

Dato for besøg: maj 2018
Tak, karentY8430NC
Anmeldt 18. april 2018

Hvis du er på udkig efter et godt lille pizzeria i det centrale København med rigtige italienske pizzaer, lavet af og serveret af italienere, så er Pizzeria La Fiorita et særdeles godt bud. Det er ikke en rigtig restaurant, men mere en take-away med plads til en 10-12 mennesker i en snæver vending. Så medmindre vejret er godt, og man kan sidde ved de små borde på den lille hyggelige plads udenfor, er man henvist til at sidde og spise langs væggen.

Men det gør ikke noget, for stemning en er god og rigtig italiensk, og pizzaerne er nogle af de bedste i København. Jeg bestilte en Bresaola pizza, som er en af mine favoritter og en cola, blev udstyret med en "bipper" og fandt et lille bord udenfor, hvor jeg kunne nyde vejret.

Der gik ikke længe, inden bipperen indikerede, at pizzaen var klar - og det var en rigtig dejlig Bresaola pizza med usædvanligt lækre skiver tørret oksekød, ruccola salat og brede spåner friskrevet parmesan. Bunden var tynd og sprød, som den skal være, og et øjeblik følte jeg, at jeg sad og nød livet på et lille torv i Italien.

Desværre gik der ikke så lang tid, før min lille dagdrøm brev afbrudt - for de tilbagevendende høje bip-lyde, der signallerede, at nu var nabo-bordenes pizzaer også klar, var svære at ignorere.

Der er også en håndfuld pastaretter på kortet, og man har desuden mulighed for at købe italiensk brød, vin og forskellige specialiteter med hjem.

Prisniveauet er fornuftigt og man får, hvad man betaler for. Jeg kommer helt sikkert igen. Og hvis der pludselig skulle opstå en uimodståelig lyst til en god is på vejen hjem, skal jeg ikke undlade at gøre opmærksom på det lille italienske gelateria overfor - Mama Che Gelato La Fiorita - hvor ejerens kone laver nogle af Københavns bedste is.

Dato for besøg: april 2018
Tak, nielsmartin
Anmeldt 15. marts 2018 fra mobile enheder

Super hyggelig at side i vindueskarmen og spise. Diavolo er super god og bresaula er ligeledes en favorite.

Dato for besøg: marts 2018
Tak, Jesper Ø
Anmeldt 6. marts 2018

Vi plejer at sidde ved vinduet, eller det "nye" store bord bagerst i lokalet. Vi har været glade for at spise pizza og vongole dette sted, men det er vi ikke mere. Vi fik en forkert pizza og trods frokosttravlhed, bad vi om en ny ordre, men opgav pga mange i kø. Bunden var brændt og vi fik en arrig lille italiener med briller og krøller i tale. Intet gad han høre på og han følte sig ligefrem chikaneret af, at vi stille og roligt søgte at løse problemerne face to face. En brændt bund får alt til at smage brændt. Det er attutuden der gør, at vi ikke har lyst til at komme igen. Udvalg af kaffe og pasta til at købe med, forefindes i butikken.

Dato for besøg: december 2017
2  Tak, MariaL4822
Antonio R, Proprietario hos Pizzeria La Fiorita, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 8. marts 2018

Endnu en begivenhed vi ikke kan genkende...
Vi behandler ikke vores kunder på den måde , og det burde du Maria , eller hvem du NU er vide ,hvis du som du beskriver nærmest er stamkunde hos Os. Den arrige lille italiener med briller og krøllet hår , som forøvrigt er Ejeren af pizzeriaet, kan ikke forstå hvad du får ud af at kaste mudder på Os og opfordrer dig Maria til at komme ned i butikken og tale med hans kone Hanne , så vi kan få løst problemet.
Vi tvivler dog på at du kommer da det tydeligt er en FALSK anmeldelse.

Rejsende, der kiggede på Pizzeria La Fiorita, kiggede også på

Har du været i Pizzeria La Fiorita? Fortæl om dine oplevelser!