“Lækker krydret kinesisk mad”
Anmeldelse af Royal Garden

Royal Garden
Køkkener: Kinesisk
Spisemuligheder: Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 31. marts 2018

Spiste aftens mad på Royal Garden, igen en lækker oplevelse. Vi fik Peking Suppe, Peking And, Stærkt krydret Oksekød og Soya kylling samt VIGTIGT Stegte ris KUN med æg, undgå de almindelige kogte ris: Stegte ris mager lysår bedre

Tak, Tommy I

Anmeldt 16. marts 2018

Er blevet helt vild med dim sum fortiden, og ønsker at udforske denne nye kulinarisk oplevelse. Har ligeledes set mange gode anmeldelser fra andre bruger på denne restaurant, og besluttede at prøve det. Det er første gang og sidste gang!

Bestilte nogle dimsum, og deribland dampede ribben. Ribben var ikke tilstrækkelig dampede og stadig råt inden i. Kaldte på tjeneren som sagde i travlhed, at der intet er galt! Vi forlangte at de tager retten tilbage, hvilket de gjorde men uden at tilbyde en erstatning eller en anden ret.

Stedet tilbyder en varieret mængde dimsum, men kvaliteten er generelt dårligt - især der efterhånden er dukket mange andre gode dimsum steder op i byen hvor der både er styr på kundepleje, samt at råvaren brugt er langt bedre end stedet.

Det er første gang og sidste gang vi besøger stedet.

1  Tak, Mathilde N
Anmeldt 25. januar 2018

Royal Garden plejer at være et sted man forbinder med dim sum, også et af de yndet sted hvor jeg har været meget glæde for at besøg. Sådan er det desværre ikke længere. Besøgte stedet og bestilte nogle af de almindelige dumplings som har kou, siu mai og cheung feng.

Cheung feng var for smattet og mistet sin tekstur. Når man tager det op med pinden gik det i stykker, hvilket allerede der siger noget om at kvaliteten ikke er i top, eller at det gik for hurtigt i køkken.

Siu mai er fint, mens har kou var ligeledes meget smattet.

Jeg gjorde tjeneren opmærksom på at maden manglede kvalitet, og vedkommende forklarede at dette kan skyldes at dim sum var først blevet frosset, og hvis de har stået på frost i for lang tid kan det gå udover kvaliteten. Jeg fik tilbudt nogle erstatninger, men takkede nej eftersom at maden ikke længere føles friske.

Kom efterfølgende ud på gaden en kold januars dag og føler mig triste på vegne af Royal Garden. Dette plejer at være stedet, hvor kineserne samles. Stedet, hvor man forbinder med dim sum. Hvordan kan stedet have sådan et godt ry, og efterfølgende gået så lang ned ad bakken?

Jeg har intet imod at betale når jeg går på restaurant eller i byen, men har altid en forventning om at maden skal være frisk lavet og råvarerne i orden. Det er simpelthen ikke i orden med frost dim sum når man besøger en dim sum restaurant - især ikke taget i betragtning af at der er mange andre gode dim sum steder i byen.

De dage hvor Royal Garden er ene og alene på dim sum markedet er forbi.

3  Tak, Marianne B
Anmeldt 16. november 2017

En af de bedste kinesiske retsauranter i København med mange varierede retter og rigtig fin til prisen.

Tak, moenavej
Anmeldt 15. september 2017 fra mobile enheder

Vi var 2 der skulle have spist på en anden restaurant men gik forgæves der. Vi har besøgt Royal Garden for en 4 år siden og tænkte vi ville give dem endnu et besøg da de sidste gang ikke helt var på toppen. Denne aften valgte Vi et par supper hhv Peking suppe og hønsekøds suppe. Begge ok måske lidt for neutrale i smagen. Vi valgte så at dele to kantonesiske forårsruller som var hjemme gjorte og smagte udemærket den medfølgende sweet chili sauce var som forventet købt. Hovedretter blev til stegt oksekød i sauce m svampe og grøntsager og en gang stegt gris i sursød sauce. Oksekødsretten var neutral i smagen men den sursød overraskede positivt ved at have en behagelig smag af appelsin/mandarin.
I alt inkl 1 fl rosé 630 kr udemærket men mangler stadig lidt af det ekstra. Stedet er kendt for deres din sum og har et meget stort udvalg og lækker måske lidt mere passion i dem end i resten.

1  Tak, HCEOL

Rejsende, der kiggede på Royal Garden, kiggede også på

Har du været i Royal Garden? Fortæl om dine oplevelser!