“Vores usikkerhed gjort til”
Anmeldelse af Urten

Urten
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: Urten serverer hver torsdag-fredag-lørdag aften 3 retters grønt menu inspirede af det klassiske franske og italienske køkken. Menuen skifter fra uge til uge, og vores køkken er udelukkende vegansk. Vi ligger i Atlas Bars stue etage med smuk udsigt over københavns charmerende latinerkvarter.
Anmeldt 26. januar 2020 fra mobile enheder

Vores usikkerhed gjort til skamme i høj grad. Havde læst nogle få dårlige anmeldelser på Tripadviser (blandt mange positive) men primært kun gode på Google+ gjorde at vi “tog chancen”.
Og heldigvis! For vi fik den bedste mad og betjening som vi længe har fået - og prisen yderst rimelig vi var fire afsted og valgte hhv thai suppen og Cæsar salat fra kortet (der er kun to forretter, 2 hovedretter og 2 desserter). Begge helt i top - salaten var dog i særklasse - ingen kedelige salatblade her men til gengæld et hav af spændende ingredienser. Til hovedret brændende kærlighed ligeledes i top. Og den ene af selskabet valgte dadelkage (en slags brownie) til dessert - også helt fantastisk. Ok vine som skænkes rundhåndet op - en rar sjældenhed efterhånden.
Og prikken over i’et super hyggelige små lokaler og nærværende og høflig betjening og en “madmor” som åbent forklarede opskrifterne blandt andet en vidunderlig persille, dild, karse og hvidløgs smør til det hjemmelavede brød.
Godt der kun er ca en måned til de skifter menuen (hver måned) for vi kommer snart igen.
Tak for en super hyggelig aften

Tak, Vacation590948

Anmeldt 10. august 2019 fra mobile enheder

Vores 2. besøg på Urten, som begge gange har været en rigtig god oplevelse. Betjeningen er høflig og imødekommende, og maden er af virkelig høj kvalitet. Menukortet er smalt, men velovervejet. Det skifter fra sæson til sæson, så der er noget nyt at prøve. Stedet kan klart anbefales

Dato for besøg: august 2019
Tak, DavidHvad
Anmeldt 10. marts 2019

Min veninde havde inviteret mig på Urten.
Det er et lille hyggeligt sted på 1sal, med få borde, så husk at bestille bord.
Maden smagte super dejligt. God Rødvin og en lækker dessert der bla var lavet på kidneybønner , den smagte virkeligt skønt og meget syndigt. Men var i virkeligheden en sund kage. Super dygtig sød ung kvinde der lavede vores mad . Og en sød ung fyr der serveret. Det er bestemt ikke sidste gang jeg har besøgt denne hyggelige lille restaurant

Dato for besøg: marts 2019
Tak, LeneLone
Anmeldt 23. januar 2019

Hovedret, Blendede dåsetomater med champignon på dåse. Forretten var en slatten halvlunken suppe helt uden smag.

Dato for besøg: januar 2019
Tak, Egeroe
Anmeldt 16. januar 2019 fra mobile enheder

Svampegryde med stegte kartofler lød rigtig lækkert. Men suk. De 3 champignoner jeg fandt druknede i en skarp tomatsauce, der sikkert havde passet til pasta. De små kartofler var vendt på panden, men passede dårligt til tomatsauce og de udeblevne svampe.

Dato for besøg: januar 2019
Tak, Atm86

Rejsende, der kiggede på Urten, kiggede også på

Har du været i Urten? Fortæl om dine oplevelser!