“Ren magi!”

Køkkener: Fransk, Fisk og skaldyr, Dansk
Velegnet til: Forretningsmøder, Romantisk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: Restaurant Grønnegade ligger i hjertet af København, blot et stenkast fra Kongens Nytorv, i et af Københavns ældste byhuse fra 1689. Restaurant Grønnegade har eksisteret i 40 år og de sidste 21 år med samme ejer. Restaurant Grønnegade byder på en intim og personlig restaurantoplevelse i historiske omgivelser, hvor vi kombinerer et højt niveau med en afslappet og imødekommende atmosfære. Restaurant Grønnegade er inspireret af det moderne Danske og Franske køkken, hvor vi følger årstiden. Vi har altid et udvalg af fisk og skaldyr, samt en velhængt oksemørbrad med foie gras de canard og trøffelsauce Udover menukort, har vi også en menu hvor der kan vælges fra 3 til 5 retter med op til 7 serveringer.
Anmeldt 26. januar 2020 fra mobile enheder

Min mand og jeg har flere gange besøgt restaurant Grønnegade. Det er vores absolut foretrukne spisested! De er rene magikere i køkkenet og vinmenuen er altid perfekt afstemt til de enkelte retter. Maden og servicen er i sandhed above and beyond!

1  Tak, GrandTour430839

Anmeldt 13. januar 2020

Vi fik en 5-retters menu, hvor en af gæsterne var allergisk overfor alkohol. Heldigvis var køkkenet meget søde og lavede både sauce til hovedret, predessert og dessert uden alkohol selvom det var i den menu vi havde købt. Al mad var super lækkert og veltillavet. Meget fin og personlig service. Bordene står meget tæt. Vi var der i den første seating, og det blev lidt presset med 5 retter på 2 timer. Vi var ikke orienteret om dette før vi ankom til restauranten. Eneste anke er, at de ikke ønsker at servere postevand.

Tak, 212MariaS
Anmeldt 5. januar 2020

Havde bestilt en 5 retters menu via deal. Vi fulgte anbefalingen om at supplere med vinmenuen, dog kun 3af de 5 til "chaufføren". Menuen var velsmagende og alt blev præsenteret ved bordet. Retterne kom med passende mellemrum inkl. et par ekstra. Da vi godt 3 timer senere forlod restauranten var det med en fremragende oplevelse i bagagen.
Normalt anbefaler jeg aldrig, men den oplevelse fortjener det.

Dato for besøg: december 2019
Tak, mj13Trip
Anmeldt 5. januar 2020

Havde en 5 retters deal-menu, og meget spændt på aftenen.
Fik virkelig lækker mad, og betjeningen også god. Dog er det ikke alle tjenere, som er til at forstå, når de forklarer menuen.
Restauranten i sig selv er lidt spisestueagtig på 1. salen, hvilket er hyggeligt, men bordene står så tæt, så man kan følge med i alt, hvad nabobordene taler om.
Men maden er aldeles fremragende og kan klart anbefales.

Dato for besøg: november 2019
Tak, Dorte R
Anmeldt 17. december 2019 fra mobile enheder

Var til middag i går med min søn.
Længe siden vi har fået så fremragende en menu. 5 retter, hvor alle smage hele vejen igennem var så gennemførte og matchede hinanden så fint. Super hyggeligt sted med søde og meget servicemindede og vidende tjenere. Vi kommer bestemt igen. Du derude skal simpelthen prøve Restaurant Grønnegade

Dato for besøg: december 2019
Tak, 275jetteb

Rejsende, der kiggede på Restaurant Grønnegade, kiggede også på

Har du været i Restaurant Grønnegade? Fortæl om dine oplevelser!