Jeg havde telefonisk bestilt bord en uge i forvejen, men den var gået tabt i restauranten, da vi kom.
Ingen tjenere talte dansk, og deres engelsk var ikke godt nok til at beskrive retterne, hvilket er skidt, når man er så kræsen som mig.
Vinvalget var vanskeligt, fordi vinkortet kun opgav vinens navn og pris. Tjeneren antog at vi kendte vinene, og hans eneste kommentar til vinene var “very good”. Det lod så til at gælde for alle, men det var jo ikke nogen hjælp. Tjeneren som skulle åbne vinen så ikke ud til at have brugt lang tid i selskab med en proptrækker. Den valgte rioja smagte dog dejligt.
Vi fik en bakke med kedeligt udseende hvidt flutebrød, som jeg ikke havde lyst til at spise.
Tjeneren vidste ikke hvad dagens fiskeret var, og da hun fandt ud af det kunne hun ikke forklare på engelsk, hvilken slags fisk det var. Her taler vi kun om tør/fed, flad eller ej, men hun fandt ud af i køkkenet, at det var en fisk med hvidt kød.
Jeg endte med at vælge en laksetatar til forret, som var dyr og viste sig at være kæmpestor og tung af en forret at være, serveret med avocadocreme.
Dernæst fik jeg havtaske med amerikansk glaze, kæmperejer (som jeg ikke spiser fordi de sandsynligvis er opvokset på hormonfoder) og muslinger i skaller. Altsammen lækkert, og dertil lidt stegte kartofler og 2 store, grillede peberfrugter.
Til sidst forsøgte vi at få en forklaring på deres desserttallerken, men vi forstod kun noget med vanilleis. Den smagte så til gengæld fantastisk. Det andet var chokolademousse skåret ud som et stort stykke lagkage og en lille halvmåne budding. Ingen af de to ting er noget jeg spiser, så dem fik min mand, som til gengæld spiste dem med stor appetit, da de retter med kammusling og torskegratin han havde bestilt var ret små.
Til sidst valgte vi deres luksus cognag, som smagte dejligt og kaffen, som vist bare var hældt op fra en kolbe.
Maden var i grunden lækker, men oplevelsen blev ødelagt af at vi ikke kunne få oplyst de ting, som betød noget for os i valg af mad og vin.