“Udsøgt japansk service”

Velegnet til: Særlige lejligheder, Romantisk, Familier med børn
Spisemuligheder: Frokost, Efter lukketid, Aftensmad, Reservationer
Kvarter: Det indre Vesterbro
Anmeldt 16. marts 2016

Som for et år siden valgte vi at fejre vores datters fødselsdag på Bento. Det skulle vi ikke komme til at fortryde. Vi fik først en lille drink på huset, (alkoholfri variant til fødselsdagsbarnet) så kom der flag og derefter fin tulipanbuket som vi endelig måtte tage med hjem når vi gik. Derefter et strålende måltid hvor vi blandt andet lærte at sashimi serveringen på et lille skib skulle vende én bestemt retning for at tage sig bedst ud for gæsten. Mindede lidt om Jiro i Tokyo's sans for detaljen. Vi elsker også natto serveringen (fermenterede soya bønner). En skøn og festlig aften. Tak til familien Uki

1  Tak, Ole M N

Anmeldt 11. februar 2016 fra mobile enheder

Deres tonkatsu og laks teriyaki er lækker. De har også en lækker Udon nudleret i aftenmenuen med pankorejer og grønt tilbehør..

De har også kylling i ingefærdej og Gyozaer..

1  Tak, Gaffri J
Anmeldt 9. februar 2016 fra mobile enheder

Autentisk japansk mad til små priser. Maden var ganske fin, synes ikke det var den store gourmet smagsoplevelse, men helt sikkert lavet fra bunden på friske og gode råvarer. Det bedste var den gode stemning og afslappede atmosfære i restauranten.

1  Tak, Atrejseera
Anmeldt 26. januar 2016

Den ægte vare - fokus på venlig service og fremragende mad, fremfor trendy indretning. Jeg har boet i Tokyo og elskede de små familiedrevne restauranter og izakaya.
Vi fik deres "moriawase" - stor sashimi tallerken (faktisk en båd!) samt en stribe andre små retter - virkelig en lækker oplevelse.

1  Tak, KlausSBX
Anmeldt 21. januar 2016

I et kælderlokale på Vesterbro... Det starter godt :) Et overset sted, for alle os der vil udvide vores gastronomiske repertoire. Indretningen er lidt rodet, men domineret af japanske relikvier. Betjeningen er venlig og japansk. Maden, er den primære grund til mit besøg. Jeg er blevet anbefalet restauranten af en anden dansker der har boet i Japan igennem flere år. Anledningen er at min dygtige bror er kok, uddannet fra en velanset Michelin restaurant. Jeg forsøger altid at udbrede hans horisont også. Nuvel, Bento byder på et mere originalt japansk køkken end de mange sushi-barer der har gået sin sejrsgang i hele verden - også i CPH. Vi fik en fin frokostmenu, der både byder på en suppe, nogle dumplings og diverse andre ting. Tjener kommer med indspark til os, da der er enkelte ting, hvis konsistens erfaringsmæssigt kræver lidt tilvænning. Vi fik hvad vi kom efter - nye smagsoplevelser. Det er ikke sidste gang jeg lægger vejen forbi. Protionerne mætter rigeligt. Største minus er stolene - fandt aldrig en god måde at sidde på.

1  Tak, Lasse H

Rejsende, der kiggede på BENTO Restaurant & Cocktail Bar, kiggede også på

Har du været i BENTO Restaurant & Cocktail Bar? Fortæl om dine oplevelser!