“Dejlig autentisk fransk oplevelse”
Anmeldelse af Le Basilic

Le Basilic
nr. 1.459 af 3.015 Restauranter i København
Prisklasse: 243 kr. - 694 kr.
Køkkener: Fransk
Velegnet til: Romantisk
Spisemuligheder: Reservationer
Kvarter: Vesterbro - Kongens Enghave
Anmeldt 30. november 2021 fra mobile enheder

I aften blev vi overrasket, på den positive måde!
Le baselic er en fransk restaurant, tro imod sin oprindelse.
Indretningen er rustik, med nøje udvalgte kunstværker og simpel opdækning. Her er maden i højsædet, på lige fod med servicen.
Vi bliver mødt af en yderste høflig og imødekommende tjener, der hurtigt henviser os til vores bord og sørger for menuen bliver præsenteret.
Tjeneren er meget velinformeret og ved de spørgsmål vi måtte have, som han ikke selv kunne besvare blev der søgt info i køkkenet. Det bevidner for mig et godt samarbejde!

Vores forret som var svampesuppe blev serveret rygende varm og var meget velsmagende. Det er en enkel anretning, men blev spist med stor velbehag.
Hele vejen igennem er portionerne perfekte i størrelsen og bliver du ikke mæt efter tre retter, er der noget galt!

Til hovedret valgte vi henholdsvis and med sæsonens garniture og kalvemørbrad.
Begge retterne var tilberedt til perfektion og de var afstemt fuldstændig med tilbehøret som var sublimt i smag og kvalitet.

Desserten for mit vedkommende var chokoladeganache, hvor den eneste finger jeg kan sætte på hele menuen er kakao isen. Den manglede substans og flød lidt for hurtigt ud.

Min mand fik en kaffepræget dessert der også hurtigt røg ned.

ALLE retter bærer præg af godt håndværk og kokke der brænder for det de laver.
Menuen var gennemtænkt, nem at overskue og veltilberedt!

Og så var vores tjener 100 % nærværende, opmærksom og et dejligt frisk indslag på vores aften.

Tak for dejlig service og god mad! Vi kommer helt sikkert igen!

Tak, simonemaane

Anmeldt 27. november 2021

Vi valgte deres 3 retters menu, god flaske vin og osten - knap 2000kr.
Middagen var okay, men aftenen bliver desværre husket for dårlig service fra en meget uprofessionel tjener. Det var åbenlyst at de ville have alle ud af restauranten inden kl 2200. Bordet kunne ikke blive ryddet hurtigt nok, og tjeneren bad om vandglassene inden vi nåede at drikke ud - han næsten tog den ud af hånden på os! Arbejder i en virksomhed tæt på, hvor vi bl.a. anbefaler restauranter. Jeg vil ikke anbefale denne, desværre.

1  Tak, JesperNordsjaelland
Anmeldt 27. november 2021 fra mobile enheder

Super oplevelse.
Restauranten gør, at man føler sig hensat til en restaurant i Paris.
Tjenerne er meget opmærksomme på deres gæster, maden, en treretters ment, er en oplevelse i sig selv.
Fik kalvemørbrad der var megamør 😉
Absolut et besøg værd 🇩🇰

Tak, michaelhQ7952YX
Anmeldt 31. oktober 2021 fra mobile enheder

Vi kom 5 minutter for tidligt, og blev mødt af en flok gæster på fortorvet, som var blevet bedt om at vente udenfor??? Alle var ret forargede - ikke mindst fordi der var masser af tomme borde indenfor. Man kan undre sig over, at de ikke ønsker at sælge et par glas vin mere??? Da vi blev lukket ind, fik vi anvist et bord, hvor jeg sad 10 cm fra en anden gæst - ved en vigtig passage for både tjenere og gæster. Da jeg påtalte dette og bad om at gå et andet bord, som var ledigt, fik jeg at vide at pga. corona kunne jeg ikke skifte. Først da jeg blev meget insisterende og bad tale med chefen, fik jeg af kokken lov at flytte. Vi ventede længe på vinen, fik ingen vinkøler til hvidvinen, fik at vide at vi skulle skynde os at bestille maden, tallerkner blev forsøgt fjernet mens vi endnu spiste, da vi havde været der i 1,58 time blev vi bedt om at gå, selv om vi endnu ikke havde drukket vores dyre flaske vin helt op og selvom der ikke var nye ventende gæster. Da vi påtalte, at de virkede fortravlede, fik vi et ret næsvist svar tilbage! Maden var udemærket, men den gode smag blev fuldstændig ødelagt af den rædselsfulde betjening. Kommer der aldrig igen - damn en elendig oplevelse!!!

Dato for besøg: oktober 2021
Tak, Heidihviid
Anmeldt 24. oktober 2021

Super hyggeligt sted.. fantastisk veltilberedt mad med et godt udvalg af vine, som kom sammen med god og kompetent service.

Dato for besøg: oktober 2021
Tak, nilaus1

Rejsende, der kiggede på Le Basilic, kiggede også på

Frederiksberg, København

Har du været i Le Basilic? Fortæl om dine oplevelser!