“Servering efter stopur”

Velegnet til: Romantisk
Spisemuligheder: Reservationer
Kvarter: Vesterbro - Kongens Enghave
Anmeldt 26. januar 2020

Le basilic har et for mig mærkeligt koncept: Alle i restauranten skal have mad samtidig, som om de kun har kok på i en kort periode. Den 3 retters meny serveres inden for en time, så det er ikke et sted der indbyder til en laaang hyggemiddag. Akustikken er meget dårlig og det er svært at tale sammen selv ved et 2mands bord.

Vi havde en 3 retters deal og maden til deal pris var såmænd god nok, men ville aldrig betale kr 350,00 for de 3 retter. Vinen er som på mange deal restauranter urimelig dyr og det alene ville gøre at vi ikke kommer igen.

Alt i alt var maden ok, personalet venligt omend svære at forstå og absolut intet der gør restauranten andet end gennemsnitlig.

2  Tak, Henhan

Anmeldt 24. januar 2020

Var der på en deal. 4 venner. Fik besked på, at vi skulle bestille straks, selv om 2 deltagere var 15 min forsinket “så må I bestille for dem” var beskeden. Der er setting fik vi besked på (altså vi skulle være ude efter max 1 1/2 time). Vi bestilte og spurgte om vi kunne få noget andet end trøffelsauce - beskeden var “nej, det er standard”. Vi spurgte: “kan vi så få saucen i en skål ved siden af”. Svaret var: “nej det er standard”. Ud af højtaleren lige over hovedet på os blæste så høj musik ud, at vi ikke kunne tale sammen. Spurgte pænt om det var muligt at skrue bare lidt ned. Svaret var: “nej, det kan ikke lade sig gøre”. Maden kom, absolut uden hensyn til vores spørgsmål til saucen - den var hældt ud over det hele. Ingen varmt vand på toilettet. Maden serveret meget hurtigt og ude af døren efter max 1 1/2 time. Drak kaffe på en anden restaurant og opdagede at vi havde glemt paraplyen. Gik tilbage en god time efter vi havde forladt restauranten - der sad 2 personer i restauranten. Hvorfor søren skulle vi smides ud når der ikke kom “nye” gæster?? Vi har været på restauranten 3 gange - første, sidste og eneste gang.

1  Tak, SUSSHAR
Anmeldt 1. december 2019 fra mobile enheder

Virkelig god og velsmagende menu til ok pris. Venlig betjening.
Kommer gerne igen. Indretning autentisk fransk.

Dato for besøg: november 2019
Tak, Bettina S
Anmeldt 11. oktober 2019

Vi var igen 4 venner afsted på en SpotDeal, har spist på le Basilic rigtig mange gange. Det var igen en ny servitrice, hendes første aften, roder rundt i bestillingerne. Havde ikke den ene forret som vi bestilte, men det blev der ikke oplyst om. Forsøgte 2 gange at servere noget forkert, inden de fik fortalt at de ikke havde retten.
Ellers meget forvirrende og rodet servering. Maden er som altid ganske udmærket, men det samlede indtryk bliver ikke helt godt. Da vi ved betaling gjorde opmærksom på at de burde have oplyst med det samme at den ene ret ikke var til at få, til trods for at den stod på menuen, var der ingen der forstod hvad der blev sagt. :-(

Dato for besøg: oktober 2019
1  Tak, Guri L
Anmeldt 3. oktober 2019

gennemført elegant og lækkert. meget fransk oplevelse med rigelig tid. et genbesøg.
Spændende menu sammensætning.

Dato for besøg: august 2019
Tak, birger24

Rejsende, der kiggede på Le Basilic, kiggede også på

Frederiksberg, København

Har du været i Le Basilic? Fortæl om dine oplevelser!