“Dejlig middag, men for dyrt samt manglende stemning”
Anmeldelse af Alberto K

Alberto K
Køkkener: Skandinavisk
Velegnet til: Smuk udsigt
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 26. april 2017

Mit sidste besøg på Alberto K var for næsten 5 år siden. Ikke meget har ændret sig siden. Udsigten er stadig en af de bedste i København, men stemningen var forandret siden sidst og virkede næsten lidt dyster, da vi (udover et andet bord) var de eneste gæster denne aften. Det skal dog siges, at vi var her en hverdagsaften (onsdag).

Vi bestilte "En aften på Alberto K", som bestod af champagne & snacks, 7-retters menu med tilhørende vinmenu, vand samt kaffe og sødt. Prisen var 2.150 kr. pr. person.

Maden var rigtig god, men det, vi husker mest, var de fremragende vine, der blev serveret. Maden og vinen blev præsenteret af Emil Gamrath, som i 2015 blev kåret som Årets Sommelier. Hans præg på valget af vinene var tydeligt og helt klart det bedste denne aften.

Overordnet var vi yderst tilfredse med både maden, men i særdeleshed vinen. Dog var maden ikke i helt samme klasse som Michelin restauranterne i København (især taget i betragtning, at prisen på Alberto K er den samme og endda højere end på nogle af disse). Sammenholdt med den noget flade stemning i den tomme restaurant var det desværre ikke helt den samme oplevelse som sidst, jeg spiste her.

Jeg kan sagtens anbefale Alberto K, da det uden tvivl er en fantastisk restaurant med en meget dygtig sommelier, men på grund af prisen (950 kr. for en 7-retters menu og det dobbelte med vinmenu) samt de mange andre - og billigere - alternativer i København er det nok sidste gang, jeg har spist på Alberto K.

Tak, Mellowtrax

Anmeldt 12. marts 2017

Vi havde glædet os til en aften på Alberto K, som ligger på 20. etage med en fantastisk udsigt over København og havde reserveret bord ca. 14 dage inden.
Vi bestilte menuen "En aften på Alberto K" og da retterne kom ind - erfarede vi, at de lige havde skifte menu. Det vi forventede at skulle spise var lige pludselig ændret til andre retter, hvor flere af retterne desværre ikke faldt i vores smag. Det er selvfølgelig smag og behag hvad man kan lide, men lidt ærgerligt i denne prisklasse at blive overrasket over menuen.
Når det er sagt er det også min vurdering at kokken er lidt for glad for røg i sine retter. Hovedparten af retterne havde røgsmag i en eller anden form.
Betjeningen er professionelt og venligt.

Tak, Kaj D
Anmeldt 5. februar 2017

Der hersker en afslappet behagelig atmosfære. Betjeningen var yderst professionel og venlig uden på nogen måde at virke påtrængende. Der blev informeret om maden og vinen på en tilpas informativ måde uden for lange indslag. Vinen var perfekt afstemt til retterne.

1  Tak, Hans Jørgen E
Anmeldt 31. december 2016 fra mobile enheder

Maden som sædvanlig dejlig og med fin smag, men røgsmagen i de 3 første serveringer er lidt uopfindsomt.
Man må sige at med en glaspris på vin på 200kr så er den også betalt.75 kr for vand pr person er uforskammet.

Tak, Grethe B
Anmeldt 21. december 2016 fra mobile enheder

Alberto K ligger på toppen af Royal Hotel, og tilbyder uden tvivl byens bedste udsigt over Tivoli, Rådhuspladsen og frit udsyn over Ørestaden, Øresundsbroen og til Malmø.

I køkkenet styrer Jeppe Foldager med fast hånd. Gastronomisk er vi klart på Michelin Stjerne niveau - og med den inflation der er gået i stjernerne - er det helt uforståeligt at Alberto K endnu ikke har en.

Service er helt i top, og hele oplevelsen er såvel gastronomisk og betjening tæt op af Søllerød Kro niveauet, hvilket måske ikke er så mærkeligt da Jeppe Foldager har været der tidligere.

Tak, Destinationer

Rejsende, der kiggede på Alberto K, kiggede også på

Har du været i Alberto K? Fortæl om dine oplevelser!