“Toplækker Italiens mad”

La Rocca
Køkkener: Italiensk
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Levering, Reservationer
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: En bid af Italien La Rocca er italiensk til fingerspidserne med skønne cafélatte-toner på væggene og klassiske lysekroner i loftet. På menukortet finder du et bredt udvalg af autentiske italienske retter, som vores italienske kokke tilbereder med friske råvarer. Hver aften fremtryller de en Menu-Surprise, mens vores tilsvarende italienske tjenere diskret sørger for en stemningsfuld oplevelse.
Anmeldt for 18. marts 2017 fra mobile enheder

Spist der før og kommer der gerne igen. Super smagsoplevelse og gode vine. Mange og opmærksomme tjenere. Kommer der gerne igen.

Tak, mdanielsen65
J K, Gæsteansvarlig hos La Rocca, svarede på denne anmeldelseSvarede 21. marts 2017

Kære mdanielsen65,

Tusind tak for besøget og de dejlige kommentarer, som vi sætter stor pris på. Vi sender dem straks videre til vores søde personale.

Anmeldt for 16. marts 2017

Vi afprøvede deres 6 retters menu med en god rødvin til. 6 dejlige retter mad og en oplevelse. Betjening var tip top. Jo II Duce var på besøg på La Rocca, jeg er sikker på personalet kan huske det. Dog maden kom dog lidt hurtigt efter hinanden, der måtte gerne have været lidt længere pause mellem retterne puha, man blev mæt og tak for det. Er man til Italiensk så er her et godt bud. Gode afstemte retter og godt tilberedt. Kommer vi igen YES.

Tak, liselottej3
J K, Gæsteansvarlig hos La Rocca, svarede på denne anmeldelseSvarede 18. marts 2017

Kære liselottej3,

Anmeldt for 3. marts 2017

Der findes masser af italienske restauranter i Danmark og steder som er italiensk madinspireret, men på restaurant La Rocca på Nørrebro, får man hele vejen igennem det ægte italienske køkken, vin og kultur helt ind under huden på absolut bedste vis.

Vi kom til stedet en torsdag aften og havde klogelig bestilt bord. Ved ankomsten blev vi straks mødt af en af restauranten mange tjenere, som viste os hen til vores bord. Et hyggeligt bord med tilpas afstand til gæster ved siden af. Vi havde fået bord med udkig mod det lækre køkken og mod en utrolig lækker ”vin-afdeling”
Der var en behageligt dæmpet belysning, stolen og sofaen vi sad i var utrolig behagelige. Stedet osede af hygge og kvalitet, og der er tilpas afdæmpet akustik. Fra højttalerne strømmede selvfølgelig blød, imødekommende italiensk musik og lige nøjagtig i tilpas lydniveau.

På stedet blev der talt et blomstrende italiensk og man havde klart fornemmelse af være i Italien.
Stedet har et lækkert varieret menukort, som uden tvivl kan friste en hver med hang til god italiensk mad.

Vi bestilte Pistacchio-crusted laks på bund af smørstegt spinat og safransauce nr. 33 og Oksetournedos Rossini, serveret med foie gras, trøfler, grøntsager og madeirasauce.
Til fisken fik vi huset hvidvin, på anbefaling fra vores tjener Miguel og et glas Barolo til oksetournedos´en.
Hvidvinen var tilpas afkølet, utrolig sprød og havde en volume, smag og intensitet, som klart matchede fisken, godt valg og perfekt anbefaling.
Baroloen var tilpas tempereret og havde den fylde og kompleksitet en god Barolo skal have.

Vi ventede ca. 20 min, hvilket må siges at være helt i orden, især set i lyset af restauranten var fyldt op, ca. 80 gæster, men det mærkede man overhoved ikke.

Så kom maden og vi fik laksen og et andet stykke fisk og gjorde straks opmærksom på, at det var ikke hvad vi havde bestilt. Fluks kom Miguel hen til bordet og beklagede, at han havde givet forkert ordre til køkkenet. En anden tjener kom og tog laksen væk, med ordene ” I skal selvfølgelig have mad sammen” Miguel beklagede endnu engang og som kompensation fik han arrangeret at vi fik lidt bruschetta. De var utrolig lækre, brødet friskristet, touch af hvidløg og lækre solmodne tomater godt krydret, og som ekstra service lidt mere Barolo og hvidvin på husets regning.

Absolut topklasse betjening og klart noget, vi værdsatte og gjorde opmærksom på.

Ca 10 min efter kom begge anretninger ind på bordet….Selvfølgelig en helt ny frisk anretning laks med tilbehør. Laksen var perfekt stegt og tilbehøret fik klart retten op i højeste niveau, med perfekt afstemning af smags- og kryddernuancer.
Det kan ganske enkelt ikke laves bedre.

Oksemørbraden var perfekt stegt, medium/rare, foir gras én var lagt på, da bøffen lige var taget af grillen og smeltet svagt. Sort frisk trøffel var der tilpas af og madeiraglassen var perfekt, hertil perfekte tilberedte grøntsager, lige tilpas aldente og smag af salt og rosmarinkrydret steget kartofler, som var sprøde i kanten og bløde i midten,,,Sådan gøres det…
En helt igennem utrolig veltilberedt ret, hvor alle ingredienser i den grad var i balance, ned til mindste deltalje.

Vi kan på det varmeste anbefale dette sted, hvis ønsket er italiensk mad i absolut topklasse, en perfekt betjening og et særdeles hyggeligt sted.

Tak, nolund

Kære nolund,

Anmeldt for 1. marts 2017

Når jeg har muligheden for det og har overnatning i København er La Rocca mit først valg. Denne gang var igen en god oplevelse. Hurtig betjening, som man specielt sætter pris på, når det er en forretningsovernatning, hvor man "bare" skal have noget at spise.
En dejlig autentisk atmosfære, som de italienske tjenere i høj grad sørger for. Der er travlt, men mad og vinen er i topklasse.
Kan klart anbefales

Tak, Flemming J

Kære Flemming J,

Anmeldt for 1. marts 2017

Har besøgt denne restaurant to gange til Dining Week. Har endnu ikke været skuffet. Superlækker mad med gode råvarer, italiensk klassisk mad.

Tak, Mette R

Kære Mette R,

Rejsende, der kiggede på La Rocca, kiggede også på

Har du været i La Rocca? Fortæl om dine oplevelser!